اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس؛

سربازان نمونه سپاه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس جشن روز سرباز در سپاه ناحیه چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سربازان نمونه سپاه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس عصر امروز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس‌ اظهار داشت: لباس مقدس سربازی در ایران اسلامی عنایتی است که خداوند به جوانان این مرز و بوم عطا فرموده است.
محمدعلی کیانی افزود: تا زمانی که خدمت برای رضای خداوند باشد لباس سربازی مقدس و این خدمت ارزشمند است پس باید عزیزان سرباز نسبت به انجام تکالیف خود کوشا باشند.
وی به نقش سربازان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سربازان در دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان فداکاری کردند.
کیانی بر الگو قرار دادن سربازان دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: بسیاری از سربازان زمان جنگ به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حاضر و آماده جانفشانی برای حفظ اسلام و میهن خود بودند.
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان تفاوت سال‌های حماسه و ایثار با جنگ‌های جهان گفت:‌ دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران حامل فرهنگ و ویژگی‌های روانشناختی و جامعه شناختی ویژه‌ای است که آن را از سایر نبردها و جنگ‌های متعارف و کلاسیک دنیا متمایز می‌سازد.
وی ادامه داد: فرهنگ و ادبیاتی که در دفاع مقدس تولید شد آمیزه‌ای از حماسه و عرفان بود و درون مایه آن باورهای دینی و اندیشه دفاعی اسلام بود که حضرت امام(ره) در تبیین و تولید این فرهنگ و ادبیات نقش تعیین کننده‌ای دارند.
کیانی ادامه داد: تبیین، حفظ و توسعه این فرهنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه قدرت نرم کشور  برای بهره‌برداری از آن در جنگ‌های آینده ضرورتی جدی است.
وی با اشاره به راهکارهای انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل جوان، افزود: برای نهادینه کردن بزرگ‌ترین مولفه قدرت نرم خودی باید از تمام ابزار و امکانات و منابع انسانی متخصص و به‌ویژه ایثارگران، جانبازان، نویسندگان و هنرمندان به نحو مطلوب و شایسته استفاده شود.
در پایان این مراسم از 17 نفر از سربازان ستاد سپاه چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول