اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر رشت:

معضلات اجتماعی حاشیه شهرها را تهدید می کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه در حاشیه شهرها مشکلات درمانی و بهداشتی فردی در حد پایین قرار دارد، گفت: اعتیاد و معضلات اجتماعی نیز این مناطق را تهدید می‌کند.

معضلات اجتماعی حاشیه شهرها را تهدید می کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد‌حسن عاقل‌منش بعد از ظهر امروز در جلسه شورای این شهر از بررسی مسائل مراکز بهداشتی به ویژه بیماری وبا در کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت خبر داد.
وی ادامه داد: از نظر بهداشتی و اطلاع‌رسانی درست که از طریق روابط عمومی شورا، شهرداری و مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفت، بیماری وبا پیشگیری و کنترل شد.
عاقل‌منش با اشاره به بازگشایی مدارس و برنامه‌های آموزشی‌بهداشتی بیان کرد: مدارس به دلیل اینکه محیطی بسته هستند می‌توانند موجب انتقال بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزای مرغی در بین دانش‌آموزان شوند.
وی، رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی، جلوگیری از زنده فروشی مرغ در بازار و ... را از مواردی دانست که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.
به گفته این مسئول، مرکز بهداشت شهرستان رشت یکی از مراکز فعال و جدی در امر اطلاع‌رسانی و توصیه‌های بهداشتی است.
وی گفت: امکانات بهداشتی در روستاها نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما نکته قابل توجه و نگران کننده، نبود مراکز بهداشتی در حاشیه شهرها به ویژه شهرهای بزرگ مانند رشت است.
عاقل‌منش خاطرنشان کرد: در حاشیه شهرها به دلیل نبود مدیریت شهری و کنترل در ساخت و سازها امکانات بهداشتی در اختیار این افراد قرار نگرفته که باید این موضوع مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
نایب رئیس شورای شهر رشت بیان داشت: به دلیل مهاجرت افراد به شهرها و فراهم کردن زندگی مطلوب سکونت در حواشی شهرها ایجاد شده که فاقد امکانات بهداشتی است.
به گفته وی، در این مناطق مشکلات درمانی و بهداشتی فردی در حد پایین است و اعتیاد، معضلات اجتماعی و ... نیز این افراد را تهدید می‌کند.
عاقل‌منش افزود: از وزارت بهداشت می‌خواهم بودجه‌ای را برای مناطق حاشیه شهرها اختصاص دهند تا مراکز بهداشتی در این مناطق احداث شود تا جامعه و کشوری سالم داشته باشیم و سفیران سلامت نیز به آموزش خانواده‌ها در این مناطق محروم بپردازند.
به گزارش فارس، محمود مباحی رئیس شورای شهر رشت و غلامرضا هاتفی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در جلسه این هفته شورا حضور نداشتند و برای سفر کاری به کشور چین رفتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول