اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران:

چراغ سبز شورای اقتصاد به چینیها برای ساخت سد هراز مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: مجوز اقتصاد برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در احداث سد هراز مازندران مجوز صادر کرده است.

چراغ سبز شورای اقتصاد به چینیها برای ساخت سد هراز مازندران
رمضان طهماسبی ظهر امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات سد هراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اهمیت سد هراز یادآور شد: یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهر مازندران از  ذخیره آب این سد بهره‌مند می‌شوند.
 ‌
* جبران کمبود آب شرق مازندران
وی با بیان اینکه یک میلیون نفر از مردم شهرهای مازندران با احداث این سد از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند، گفت: این میزان در حدود 30درصد جمعیت استان مازندران است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران با تاکید بر اینکه سد هراز به دلیل اتصال کانال انتقال آب از غرب به شرق مازندران نیز دارای اهمیت است، تصریح کرد: با احداث این سد کمبود آب شرق مازندران نیز جبران می‌شود.
طهماسبی با اشاره به اینکه از 200 تا 300 میلیون مترمکعب از آب این سد برای شرق استان در نظر گرفته شده است، گفت: این سد دارای ضرورت استانی برای مازندران است.
وی با بیان اینکه با احداث این سد بخش زیادی از کمبود آب در مازندران جبران می‌شود، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی برای اتمام این سد باید تلاش کنند.
 
* اخذ تسهیلات 200میلیون یورویی از چین
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه شورای اقتصاد مجوز اخذ تسهیلات 200میلیون یورویی از چین را برای احداث سد هراز صادر کرده است، افزود: این شرکت در ساخت نیروگاه سد هراز مشارکت خواهد داشت.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون تونل‌های انحراف آب و جاده این سد دارای 35 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: در حال آماده‌سازی برای مقدمات احداث بدنه اصلی سد هستیم.
طهماسبی افزود: سه ماه به صورت فشرده مطالعات زیست محیطی این بدنه انجام شده است تا به موازات احداث راه‌های دسترسی و تونل‌های جایگزین احداث شود.
‌انتهای‌ پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول