اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جذب سرمایه‌گذاری خارجی؛

احداث جاده جایگزین سد هراز به چینیها واگذار میشود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، احداث جاده جایگزین سد هراز به چینیها واگذار میشود.

احداث جاده جایگزین سد هراز به چینیها واگذار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یدالله طهماسبی ‌در کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی استان مازندران با اعلام اینکه سرجمع اعتبارت استان آب منطقه‌ای در مازندارن حدود پنج درصد است، اظهار داشت: 95 درصد اعتبارت آب و منطقه‌ای ملی است.
وی با اشاره به وجود حدود 650 هزار هکتار دشت در مازندران تصریح کرد: حدود 400 تا 500 هزار هکتار از اراضی در مازندران به صورت کشت دیم و آبی در استان قابل کشت است که در حال حاضر حدود 360 هزار هکتار مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به کشت 240 هزار هکتاری اراضی برنج در مازندران بیان داشت: حدود 3 میلیارد متر مکعب آب مازندران توسط روان‌آب‌ها تامین شد و یک میلیارد مترمکعب دیگر از منابع زیرزمینی تامین میشود.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر از 3 تا 3.5 میلیارد متر مکعب در مازندران مورد استفاده قرار میگیرد، بیان داشت: حدود 2.5 میلیارد متر مکعب آب مازندران از آب‌های رودخانه است.
طهماسبی در ادامه خاطرنشان کرد: به تصور مدیران ارشد کشور، مازندران 500 میلیون متر مکعب آب اضافه دارد و این تصور نیز باعث شد که در طی یک دوره 20 ساله هیچگونه سرمایه‌گذاری اساسی در زمینه تامین آب در مازندران انجام نگیرد.
وی نیاز مازندران به ساخت مخزن‌های نگهداری آب را یک میلیارد متر مکعب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها امکان ذخیره 300 میلیون متر مکعب در مازندران وجود دارد که برنامه‌ریزی برای ایجاد آب‌بندان‌ها در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام کاهش10 درصدی ذخیره آب‌بندان‌ها در استان بیان داشت: 90 درصد آب مازندران در آب‌بندان‌ها ذخیره میشود.
وی علت خسارت 10 درصدی کشاورزان جویبار و ساری را نداشتن آب‌بندان‌ها در این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: با صحبت‌هایی که مردم این مناطق شد مردم راغب هستند که زمین در برای احداث آب‌بندان‌ها در اختیار مسئولان قرار دهند.
طهماسبی در پایان به انعقاد سرمایه‌گذاری با شرکت چینی برای احداث جاده جایگزین هراز اشاره کرد و بیان داشت: مجوزهای اصلی برای جذب سرمایه‌گذاری صادر شد و در شهریورماه قرارداد آن نهایی میشود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول