اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

گزارش فارس از نشست دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی/

یعقوبی‌فر: اقلام متفرقه نباید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منادی تربیت با بیان اینکه اقلام غیرکتابی نباید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود، گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب باید تنها کتاب عرضه شود و معتقدم بهتر است که مصوبه آن نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب برسد.

یعقوبی‌فر: اقلام متفرقه نباید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود
به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب باشگاه خبری فارس «توانا»، نشست خبری دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی امروز با حضور منصور جام‌شیر عضو هئیت مدیره، یوسف یعقوبی‌فر مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منادی تربیت و برزو سریزدی، مسئول اجرایی نمایشگاه در محل ساختمان انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم برزو سریزدی، مسئول اجرایی دومین نمایشگاه دانش‌آموزی، بیان داشت: این نمایشگاه از 8 تا 15 مهر ماه سال جاری به مدت 8 روز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وزارت بازرگانی، اضافه کرد: با توجه به اینکه وزارت بازرگانی 400 نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر را برگزار کرده است در دومین نمایشگاه دانش‌آموزی این لوازمات به مخاطبان کودک و نوجوان و به ویژه دانش‌آموزان عرضه نخواهد شد.

* سریزدی: حضور 48 ناشر کودک و نوجوان و 24 ناشر کمک آموزشی در نمایشگاه دانش‌آموزی

سریزدی ادامه داد: در این نمایشگاه کارگاه آموزشی با حضور «ایزابل مینول» از فلاسفه مشهور در امر تربیت کودکان و نوجوانان از 9 تا 12 مهر در دومین نمایشگاه دانش‌آموزی برپا خواهد شد که در این کارگاه روش‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان تشریح می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب کودک بین ساعت درسی و مطالعه گنجانده شود که در یکی و دو سال اخیر این کار شتاب پیدا کرده است، افزود: امسال برای دومین بار است که نمایشگاه دانش‌آموزی برپا می‌شود چرا که نخستین بار این نمایشگاه 12 سال پیش برگزار شده است.

سریزدی دومین نمایشگاه دانش‌آموزی را از لحاظ جنبی بی‌نظیر دانست و بیان کرد: در دومین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزی 48 ناشر کودک و نوجوان و 24 ناشر کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی به عرضه کتاب، فیلم، سی‌دی‌های آموزشی و دیگر محصولات فرهنگی ویژه دانش‌آموزان در همه مقاطع از پیش دبستانی تا دبیرستان می‌پردازند.

** یعقوبی‌فر: اقلام غیرکتابی نباید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شود

در ادامه این مراسم یوسف یعقوبی‌فر مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منادی تربیت، بیان کرد: سال‌هاست که ناشران کودک و نوجوان و مؤسسه فرهنگی منادی تربیت برای همکاری‌های روزافزون دور هم گرد نیامده‌اند یا به نوعی بعد از گذشته 10 سال هیأت مدیره‌ها طی نشستی گردهم آمده و نخستین‌بار یک همکاری صمیمانه صورت گرفته تا از پتانسیل و ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که دغدغه فرهنگی دارند بهتر است در بخش مکتوب در کنار همدیگر به طور مطلوب کار کنند و امیدواریم خروجی این کار هم خوب باشد، اضافه کرد: در دومین نمایشگاه دانش‌آموزی محصولات فرهنگی و لوازم کمک آموزشی برای ژاستفاده مخاطبان عرضه می‌شود.

یعقوبی‌فر ادامه داد: هزینه اقلام غیر کتاب در دومین نمایشگاه دانش‌آموزی به صورت دست اول و بی‌واسطه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود و به نوعی همه اقلام این نمایشگاه از تولید به مصرف است.

وی با انتقاد از غرفه‌های کودک و نوجوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: در سالن کتاب کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چند سالی است که محصولات غیر کتابی عرضه می‌شود و به نوعی برخی از افراد با بن کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خرید لوازم غیرکتابی می‌پردازند.

یعقوبی‌فر با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران لوازم اسباب‌بازی هم به فروش می‌رسد که مانع خرید و جذب شدن کودک به کتاب می‌شود، افزود: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب باید تنها کتاب عرضه شود و معتقدم بهتر است که مصوبه آن نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب برسد.

وی در پایان، بیان کرد: 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه از مجتمع آموزش ترنم ولایت در روستاها برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول