اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان اعلام کرد:

جشنواره اقوام اکران زیبائیهای ایران و ائتلاف قومیت‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: جشنواره قومیت‌ها نشان دهنده جلوه‎هایی از زیبایی و شکوه تنوع فرهنگی یک سرزمین و ائتلاف قومیت‌هاست.

جشنواره اقوام اکران زیبائیهای ایران و ائتلاف قومیت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت در حاشیه برگزاری پنجمین جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان که روز نخست خود را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: رسالت مهم دیروز، امروز و فردای هنرمندان متعهد این است که مخاطبان به ویژه جوانان را با شیوه‎های جذاب هنری نسبت به گذشته شان مفتخر کرده و نسبت به آینده امیدوار سازند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که توجه هنرمندان را به بصیرت دینی و ملی دعوت کردند، خاطرنشان کرد: باید جوانان را نسبت به آینده امیدوار کرد و نشاط و پویایی را با ارائه آثار فاخر به آنان تزریق کرد.
استاندار گلستان آثار و برکات این جشنواره را حول سه محور اساسی دانست و گفت: پیوند فرهنگ اقوام ایران زمین، تحکیم وحدت ملی اقشار و اقوام کشور، ایجاد فراغت و نشاط اجتماعی از عواملی است که می‌تواند الگویی مناسب برای کشورهای منطقه باشد.
قناعت اظهار امیدواری کرد: این استان که گلستان ایران کوچک از آن یاد می‎شود بتواند میزبان شایسته جشنواره اقوام ایران زمین باشد.
قناعت فرهنگ ایرانی را رنگین کمانی از فرهنگ اقوام عنوان کرد و گفت: از ویژگی‎های بارز این استان که می‎توان آن را متمایز از بقیه دانست اینکه بیش از 15 قوم مختلف در این استان با تعامل و روش مسالمت‎آمیزی در کنار یکدیگر زندگی با نشاطی دارند.
جشنواره پنجم فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور 145 نفر از هنرمندان سراسر کشور و هنرمندان خارجی از کشورهای آسیای میانه و همجوار، همچون ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، گرجستان و چند کشور دیگر، سفرای کشورهای همسایه فارسی زبان برگزار می‌شود و برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، جاذبه‎های گردشگری استان‎های کشور، سوغات استان‎ها و اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام از برنامه‎های این جشنواره است.
در استان گلستان، اقوام مختلف نظیر فارس، ترک، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق، زندگی می‎کنند، اما با وجود تنوع قومیتی، زبانی و مذهبی در استان، مردم این خطه با صلح و صفا به زندگی خود ادامه می‎دهند و نقطه اشتراک آنها دین اسلام و فرهنگ ایرانی بوده و حلقه اتصال بین آنها زبان فارسی و منافع جمعی و مشترک‌شان در بهره‎وری از این سرزمین حاصل‌خیز است.
به همین منظور برگزاری چهار دوره جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در این استان بیش از همه مدیون همین زندگی مسالمت‎آمیز و وحدت بخش است که برآمده از آموزه‎های قرآن کریم و دین مبین اسلام بوده و می‌تواند به عنوان نمونه عینی و پایلوت مورد توجه جهان اسلام قرار گیرد.
در همین راستا جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برای نخستین بار در سال 1384 برگزار و از آن پس در تقویم مناسبت‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام این استان ثبت و درج شد و اکنون پنجمین دوره آن برگزار خواهد شد.
پنجمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین پنجم لغایت هشتم مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان، میزبان علاقمندان است.
 انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول