اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی فردوس خبر داد:

راه‌اندازی مرکز خانواده کودک ناشنوا در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس از راه‌اندازی مرکز خانواده کودک کم‌شنوا و ناشنوا در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز خانواده کودک ناشنوا در فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدحسین پارسامحبی صبح امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان اظهار داشت: در این مرکز آموزش‌های لازم در رابطه با درمان کودکان کم‌شنوا و ناشنوا انجام می‌شود.
وی افزود: کودکان سه تا شش سال در مرکز خانواده کودک کم‌شنوا و ناشنوا طی سه دوره هر شش ماه یک‌بار مورد تست شنوایی‌سنجی قرار می‌گیرند و سپس بر اساس میزان ناشنوایی اقدامات درمانی در مورد آنها صورت می‌گیرد.
پارسامحبی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بیماران ناشنوا و کم‌شنوای شهرستان‌های فردوس، بشرویه و سرایان زیر پوشش خدمات ارائه شده قرار می‌گیرند.
رئیس اداره بهزیستی فردوس با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های روستایی نسبت به شنوایی کودکان خود بی‌توجه هستند.
وی پرداخت هزینه برای انجام تست‌شنوایی سنجی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب روستاییان برای مراجعه به مراکز شهری و یا عدم اطلاع خانواده‌ها را از مهم‌ترین علل عدم توجه به شنوایی کودکان دانست.
پارسامحبی گفت: خانواده‌ها باید بدانند که تشخیص به موقع ناشنوایی و کم‌شنوایی قابل درمان است و از این رو کودکان خود را در بدو تولد مورد تست‌شنوایی سنجی قرار دهند.
رئیس اداره بهزیستی فردوس افزود: چنانچه فرد ناشنوا و کم‌شنوا در زمان مشخص به مراکز شنوایی‌سنجی مراجعه نکند، درمان وی مشکل و حتی غیر قابل ممکن می‌شود.
وی ناشنوایی ارثی، مادرزادی، کمبود ید، تماس با اشعه ایکس، عفونت گوش، زردی شدید نوزادان و کم کاری تیروئید را از جمله علل ناشنوایی عنوان کرد و ادامه داد: کم‌شنوایی و ناشنوایی در نوزادان از بدو تولد قابل تشخیص و تست غربالگری نیز تست ساده‌ای است که طی چند دقیقه توسط رادیولوژیست انجام می‌شود.
پارسامحبی تهیه سمعک و باطری ناشنوایان، پرداخت کمک‌های موردی به صورت غیر مستمر، معرفی و اشتغال به کار ناشنوایان در کارخانه‌های شهرستان، پرداخت بن غیرنقدی و سبد غذایی و برقراری بیمه مکمل را از جمله خدمات ارائه شده بهزیستی به ناشنوایان شهرستان فردوس برشمرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول