اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ناشنوایان:

فدراسیون ناشنوایان باید به فدراسیون درجه یک تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان گفت: حق فدراسیون ناشنوایان است که پس از ۵۵ سال عضویت در کنفدراسیون جهانی و آسیایی به یک فدراسیون درجه یک تبدیل شود.

فدراسیون ناشنوایان باید به فدراسیون درجه یک تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کاظم‌ نظم‌ده ظهر امروز در مجمع انتخاب رئیس هیئت ورزشی ناشنوایان خوزستان اظهار داشت: در یک سالی که در فدراسیون حضور داریم به دنبال یک کار بزرگ هستیم و می‌خواهیم ثابت کنیم که می‌توانیم این فدراسیون را به یک فدراسیون درجه یک تبدیل کنیم و از وضعیت برزخ بعد از ۵۵ سال خارج شویم.
وی افزود: بسیاری از فدراسیون‌هایی که اکنون در کشور ما وجود دارند شاید عمرشان نصف عمر فدراسیون ناشنوایان باشد اما توانسته‌اند به یک فدراسیون درجه یک تبدیل شوند؛ با برنامه بودن و فعالیت‌های خوب آن‌ها باعث شده به این درجه برسند.
رئیس فدراسیون ناشنوایان نیروی انسانی را مهم‌ترین منبع برای رسیدن به اهداف برشمرد و بیان کرد: ما نمی‌توانیم مدیر و رئیس ضعیفی داشته باشیم و پس از آن به فکر سرعت و پیشرفت بوده و در یک زمان کم به کمالات برسیم.
نظم‌ده ادامه داد: متاسفانه بعد از ۵۵ سال عضویت در فدراسیون جهانی بعضی از استان‌های ما هیئت ورزشی ناشنوایان نداشتند اما توانستیم در این استان‌ها هیئت تشکیل دهیم، بعضی از روسای هیئت‌ها بی‌انگیزه کار می‌کردند به همین دلیل آن‌ها را جابه‌جا کردیم به گونه‌ای که اکنون روسای هیئت‌های بالای ۲۰ استان ما در حد مدیر کل است.
رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: فعالیت برای ناشنوایان نام و نشان دنیوی زیادی ندارد بلکه باور قلبی و اعتقاد درونی افراد است که آن‌ها را به سمت این فدراسیون و هیئت‌ها می‌کشاند، در غیر این صورت هیچ فردی نمی‌تواند کار کند و جز خستگی چیزی نصببش نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عرصه خدمت به ناشنوایان یک عرصه اعتقادی است ولی نباید از این غافل شویم که افرادی که در این راستا فعالیت می‌کنند باید در کنار باورشان، مدیریت خوب و قوی نیز داشته باشند.
نظم‌ده بیان کرد: طبق قانون کنفدراسیون جهانی باید در ۲۵ رشته فعالیت‌کنیم و در آن زمان تنها چهار رشته ما فعال بود، اما اکنون با برنامه ریزی که داشتیم در این یک سال گذشته تعداد را به ۱۵ رشته رسانده‌ایم.
وی به ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان ما چه گناهی کرده‌اند که نباید ورزش قهرمانی داشته باشند. اگر یک ناشنوای خوزستانی در بخش بانوان بتواند در سطح آسیا و جهان مدالی را کسب کند به اعتقاد من انفجار رسانه‌ای صورت می‌گیرد که شاید صد‌ها ناشنوا به عشق رسیدن به آن جایگاه تلاش کنند.
نظم‌زاده خاطرنشان کرد: ما باید ورزش را وسیله‌ای کنیم تا برخی از بانوان ناشنوا از افسردگی و گوشه‌گیری خارج شده و به ورزش همگانی روی بیاورند و در ادامه به ورزش قهرمانی برسند. شرط این کار آن است که ما سقف پرواز آن‌ها را باز کنیم.
وی عنوان کرد: ‌ خواهران ناشنوایان ما حتی یک اعزام برون مرزی نداشتند، اما در این یک سال دو اعزام برای تیم‌های تنیس روی میز و والیبال داشتیم و اکنون نیز تیم‌های خود را برای اعزام به مسابقات آسیایی آماده می‌کنیم. در این مسابقات برای اولین بار چهار تا پنج تیم بانوان ناشنوا حضور می‌یابند و این افتخاری برای کشورمان است.
نظم‌ده خاطرنشان کرد: اکنون روابط بین‌المللی فعالی داریم و با تکیه بر آن با ۹ کشور جهان تفاهم‌نامه توسعه ورزش ناشنوایان امضا کرده‌ایم و برای اولین بار مسئولیت توسعه ورزش ناشنوایان آسیای میانه را گرفته‌ایم.
رئیس فدارسیون ناشنوایان گفت: نگاه رئیس و مجموعه فدراسیون‌ باید کشوری باشد و تنها به پایتخت فکر نکنند، مسئولیت‌های ما تمام کشور را در بر می‌گیرد در حالی که در گذشته تنها معطوف به تهران بود.
وی ادامه داد:‌ باید فضایی فراهم کنیم تا ورزش در فضایی سالم رشد کند و به همین دلیل بر انتخاب نفرات تیم‌های ملی تاکید کرده‌ایم که بهترین‌ها را تنها براساس نظر سرمربی، کمیته فنی و انجمن مربوطه انتخاب کنند.
نظم‌ده ادامه داد: کمتر فدراسیونی اکنون وجود دارد که مشکل مالی نداشته باشد اما فدراسیون‌ ما براساس تقویمی که از قبل نوشته بودیم تمام مسابقات و اردوهای خود را با برنامه منظم برگزار کرده است.
رئیس فدراسیون ناشنوایان بیان کرد: فدراسیون ما از نظر استقلال مالی به اندازه‌ای رسیده که اگر بخواهیم چالش‌های قبلی را هدایت کنیم، دیگر نیازی به منبع دولتی نداریم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول