اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

تاثیرگذاری هنر در تبیین فرهنگ‌ها انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان شهیدان و ایثارگران را هنرمندان واقعی این نظام دانست و گفت: تاثیرگذاری زبان هنر در تبیین فرهنگ‌ها انکارناپذیر است.

تاثیرگذاری هنر در تبیین فرهنگ‌ها انکارناپذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی سه‌شنبه‌شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری"راهی به سوی آسمان" اظهار داشت: برگزاری این جشنواره حرکت فرهنگی بسیار ارزشمند در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ دفاع مقدس در شهرستان است.
وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله رزمندگان اسلام علیه رژیم بعثی و استکبار جهانی به دلیل هنرنمایی هنرمندان واقعی این انقلاب به دفاع مقدس مبدل شد، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌ها این حرکت عظیم باید از هر روش و بخشی وارد شویم که بخش هنر می‌تواند بهترین راه برای نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس باشد.
فرماندار نهبندان یادآور شد: فرهنگ و ارزشی که در زبان هنر برای مخاطبان به ویژه جوانان بیان شود تاثیرگذاری بیشتری در اذهان آنها نسبت به سایر روش‌های گفتاری دارد و امروزه هنرمندان باید برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس هنر خویش را به سمت ارزش‌های این نبرد مقدس معطوف کنند.
شرافتی هنرمندان را سرمایه‌های فرهنگی و هنری جامعه عنوان کرد و افزود: این قشر از جامعه با ابیات، اشعار و هنرنمایی خویش توأم با اندیشه و تفکر اسلامی می‌توانند در نهادینه‌سازی فرهنگ‌های اصیل اسلامی از قبیل فرهنگ ایثار و شهادت نقش به سزایی را ایفا کنند.
وی عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان را در زمینه‌های فرهنگی و هنری با توجه به موقعیت ویژه شهرستان که در خط مقدم تهاجمات دشمن قرار دارد، خوب ارزیابی کرد و گفت: امروزه توجه و انجام بیشتر فعالیت‌های و برنامه‌های فرهنگی و هنری برای خنثی سازی توطئه‌های جنگ نرم دشمن یک امر ضروری است.
فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس در حقیقت ادامه راه کربلا و نهضت عاشورا است، اظهار داشت: هنرمندان جامعه به ویژه هنرمندان حاضر در این جشنواره با زبان شعر، عکاسی و دل‌نوشته‌های خویش فرهنگ دفاع مقدس را برای مردم متجلی ساختند.
شرافتی تصریح کرد: بعد معنویت و خدامحوری دفاع مقدس از سایر ابعاد برجسته‌تر بوده و است و هنوز این دفاع دارای زوایای نهفته و پنهان بسیاری است که آشکار شدن این زوایا بر عزت و اقتدار  نظام اسلامی می‌افزاید.
وی افزود: دفاع مقدس سراسر معنویت و رشادت توام با خدامحوری و ولایت‌مداری بود که این شاخص‌های باید در جامعه امروز طنین‌انداز و اشاعه شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول