اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

اختصاص 40 درصد اعتبار عمرانی به تعمیر و تجهیز مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 40 درصد از اعتبارات عمرانی امسال آموزش و پرورش استان اردبیل برای تعمیر و تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌ها فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است.

اختصاص 40 درصد اعتبار عمرانی به تعمیر و تجهیز مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه معاونین آموزش و پرورش  نواحی و مناطق اردبیل اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش توجه جدی به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که در این ارتباط امسال سعی کردیم، دانش‌آموزان را با مشاوره‌های مورد نیاز به مراکز فنی و حرفه‌ای  و کار و دانش سوق دهیم.
وی اضافه کرد: در بخش کار و دانش امسال با 18 درصد و شاخه فنی و حرفه‌ای نیز با پنج درصد جهش کیفی روبرو بودیم به طوری که در شاخص قبولی دانش‌آموزان نیز استان اردبیل توانسته است در ردیف استان‌های موفق در این رشته‌های تحصیلی قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای تنها محدود به مناطق شهری و یا پرجمعیت نیست، یادآور شد: در مناطق روستایی نیز اقدام به راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای کردیم به طوری که برای نخستین بار دانش‌آموزان پایه اول نیز در این هنرستان‌ها جذب شده و مشغول تحصیل هستند.
وی به روند مطلوب ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: در بخش ساماندهی فضاهای آموزشی و همچنین خرید تجهیزات و امکانات جدید تمام سعی خود را از طریق اعتبارات ملی و استانی به کار گرفتیم تا برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها را از بین ببریم.
محمودزاده تصریح کرد: در این ارتباط با افزایش 75 درصدی اعتبارات ملی و 33 درصدی اعتبارات استانی مصمم هستیم تا بخشی از تعهدات خود را در بخش تعمیر و تجهیز و استانداردسازی فضاهای آموزشی به انجام برسانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با قدردانی از شرکت مخابرات استان در تامین بستر و زیرساخت‌های لازم برای اتصال 700 مدرسه به سیستم یکپارچه اینترانت ملی اضافه کرد: در این زمینه برخی از ضعف‌ها و نواقص را در دو ماه گذشته برطرف کردیم و قرار است دانش‌آموزان در مدارس از اینترنت پاک استفاده کنند.
وی این بهره‌مندی را در کم کردن دغدغه‌های خانواده‌ها بسیار موثر و راهگشا توصیف کرد و گفت: نظام آموزش و پرورش باید مبدا تحول فکری، اعتقادی و رشد و باروری ذهنی دانش‌آموزان باشد تا مبادا برخی فعالیت‌ها و اقدامات ناشایست به این روند لطمه وارد کند.
این مسئول در پایان از معاونین نواحی و مناطق خواست در به ثمر نشستن اهداف و محورهای چهارگانه تحول آموزش و پرورش در استان اردبیل یاریگر این مجموعه باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول