اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

صدام 5.5 میلیون نفر را کشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودبار گفت: طبق آمار، صدام در زمان حکومتش بیش از 5.5 میلیون نفر را کشت.

صدام 5.5 میلیون نفر را کشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام مسعود داودی شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادواره شهدای بره‌سر این شهرستان‌ اظهار داشت: برگزاری مراسم یادواره شهدا یاد شهید را زنده و پررنگ می‌کند.
وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: شهید جان و سرمایه دنیایی خود را برای حفظ دین، حفظ و حراست از مرز و ناموسش در طبق اخلاص می‌گذارد.
امام جمعه رودبار، زنده نگه داشتن یاد شهیدان را مورد تاکید قرار داد و افزود: زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت کشور را از خطرات حفظ می‌کند.
وی تصریح کرد: ایران در تاریخچه کهن خود در دو قرن گذشته بسیاری از اراضی خود را به دلیل وجود پادشاهان و حاکمان بی‌لیاقت از دست داد ولی در جنگ هشت ساله اخلاص و ایثارگری رزمندگان سبب شد تا ذره‌ای از خاک میهن به دست اجانب نیفتد.
داودی به جنایات صدام اشاره کرد و ابراز داشت: طبق آمار، صدام تا زمانی که در رأس حکومت بود بیش از 5.5 میلیون نفر را کشته است.
وی با اشاره به آمار شهدای هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس پنج درصد از شهدای کشور را 14 ساله‌ها و 75 درصد شهدا 14 تا 24 ساله‌ها به خود اختصاص داده بودند. 
امام جمعه رودبار با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس‌ یادآور شد: دانش‌آموزان از میراث‌داران شهدا و ارزش‌های نظام هستند.
وی با بیان اینکه شهدا با تمام وجود در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستادند، اذعان داشت: هدایت پیامبر گونه امام راحل و ایثار شهدای عزیز برای کشور افتخاری عظیم رقم زد.
داودی ایستادگی در مقابل فتنه‌ها، توطئه‌ها و فریب‌های دشمن را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دشمن در جنگ هشت ساله با توپ و تفنگ به میدان آمد ولی امروز شیوه مختص به خود را برای مقابله با نظام انتخاب کرده است.
وی، امنیت کشور و افتخارات علمی، صنعتی و اقتصادی و... کشور را مرهون رشادت‌های شهدا دانست و افزود: شهدا امانتی به دست ما سپرده‌اند و ما وظیفه داریم در حفظ آن بکوشیم. 
امام جمعه رودبار بیان داشت: آمریکا برای مقابله و تسلط بر کشورمان تمام کشورهای همسایه را به تصرف خود در آورده است ولی به دلیل سیلی محکمی که در هشت سال دفاع مقدس از ایران خورد، جرأت حمله به این کشور را ندارد.
وی دفاع مقدس را موجب عزت، افتخار و آبروی ایران دانست. 
فرمانده حوزه امام جعفر صادق(ع) بسیج بره‌سر نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدا از افتخارات نظام اسلامی ایران هستند.
حمید باروتکوبیان، برگزاری مراسم و محفل گرامیداشت شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری مراسم یادواره شهدا حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را به دنبال دارد.
مداحی در رثای شهدا، قرائت مقاله و پخش کلیپ و بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در این مراسم فرمانده سپاه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار، بخشدار خورگام، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بره‌سر و تنی چند از مسئولان و خانواده‌های شهدا و بسیجیان حضور داشتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول