اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

ضریب نفوذ دانشجو در کردستان به 5 درصد می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به خدمات گسترده در راستای گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در استان، گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه ضریب نفوذ دانشجو در کردستان به پنج درصد میرسد.

ضریب نفوذ دانشجو در کردستان به 5 درصد می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی سه‌شنبه شب در کمیسیون دانشجویی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 65 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی کردستان مشغول به تحصیل هستند و بیش از 65 درصد آنان را نیز دانشجویان بومی استان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: هرساله حدود 30 هزار دانش‌آموز کنکوری از استان با دیگر دانش‌آموزان کشور به رقابت می‌پردازند و این درحالی است که سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های استان بین 15 هزار تا 20 هزار دانشجو متغیر است.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به جمعیت بالای جوانان استان تصریح کرد: ضریب نفوذ دانشجو در استان در سنوات گذشته سه درصد بوده است که این مهم در سال جاری به 3.5 درصد رسیده است.
امینی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های مسئولان و نگاه ویژه آنان به استان شاهد تحقق سهمیه نفوذ پنج درصدی دانشجو در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باشیم.
وی با اشاره به پویایی و نشاط موجود در فضای دانشگاه‌ها و حس جوانی دانشجویان در این فضای علمی و آموزشی، افزود: فضای سیاسی و فرهنگی دانشجویان در استان و به ویژه دانشگاه کردستان فضایی بدون چالش و کم‌حاشیه بوده و این مهم زمینه‌های تعالی و توسعه روزافزون آموزش عالی در استان را فراهم کرده‌است.
امینی خاطرنشان کرد: مشکل اسکان دانشجویی و خدمات رفاهی آنان از جمله دغدغه‌های مسئولان دانشگاه‌های استان است و در این مسیر نیز طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید هر ساله 20 درصد خدمات رفاهی به بخش خصوصی واگذار شود و تا پایان این برنامه به 100درصد برسد.
وی بر تقویت ارتباط والدین و خانواده‌ها با فضای دانشگاه و دانشجویان تأکید کرد و از تمهیدات لازم در دانشگاه کردستان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در این خصوص خبر داد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول