اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل:

نهادینه شدن فرهنگ ایثار انقلاب ما را بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب اسلامی ما را از هر خطری بیمه می‌کند.

نهادینه شدن فرهنگ ایثار انقلاب ما را بیمه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهران محمدی عصر امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل با خانواده شهید بهنام یوسفی در اردبیل اظهار داشت: ترویج این فرهنگ امروز وظیفه همگانی است چرا که سعادت و نجات جامعه به معنای حقیقی در گرو همین امر است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ما را شامل می‌شود.
محمدی با بیان این‌که ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی و شیعی است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ جلوه‌های اعجاب‌انگیزی داشته است که در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار شده و شگرف‌ترین صحنه‌های از خودگذشتگی انسان‌ها در آن تبلور یافت.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه و رسالت مهم خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و افزود: ما اگر امروز از طعم شیرین آزادی و امنیت لذت می‌بریم حاصل از خودگذشتگی و روحیه ضد استبدادی و استکباری خانواده‌های شهدا است که با اعزام فرزندان خود به جبهه‌های حق علیه باطل در موج عظیم پیروزی شرکت کردند.
وی وظیفه امروز مردم به ویژه جوانان کشورمان را تبعیت از ولایت عنوان کرد و ادامه داد: در سایه سار ولایت قادر هستیم همه توطئه‌ها و فتنه‌ها را پشت سر بگذاریم و این همان چیزی است که در سه دهه گذشته برای دنیا به اثبات رسیده است.
به گزارش فارس، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل با بیان جلوه‌هایی از ایثار شهید بهنام یوسفی اضافه کرد: این شهید در حالی که می‌توانست دانشگاه خود را به پایان برساند اما وقتی احساس کرد جبهه‌ها به او نیاز دارد قلم بر زمین گذاشت و تفنگ بر دوش گرفت و با تقدیم جان خود نهال انقلاب را آبیاری کرد تا امروز به درختی تنومند تبدیل شود که استکبار را به وحشت انداخته است.
محمدی اظهار امیدواری کرد اعضای جهاد دانشگاهی به تأسی از امام راحل و شهدای انقلاب و پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب و حفاظت از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای معنوی شهدا بتوانند در مسیر توسعه علمی، فرهنگی و پژوهشی کشور قدم بردارند.
در این دیدار پدر شهید یوسفی نیز با ابراز خرسندی از این آیین گفت: امیدواریم مسئولان و اعضای جهاد دانشگاهی در مسیر تربیت دینی جوانان و رشد و اعتلای فرهنگی جامعه موفق باشند.
وی با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی در هر برهه‌ای از زمان افزود: حرکت به سوی علم و دانش با الهام از آموزه‌های اسلام و رهنمودهای امام و رهبر معظم انقلاب مسیر روشنی را در آینده نوید می‌دهد.
پدر شهید یوسفی تصریح کرد: برخی مواقع در مواجهه با برخی مسایل احساس می‌کنیم که شهدا فراموش شده‌اند اما با این حرکات و دیدارها دوباره به ما ثابت می‌شود که شهدا هنوز در یاد و خاطره‌ها زنده‌اند و بعد از گذشت چندین سال از جنگ و انقلاب گروهی هستند که به یاد شهدا و خانواده‌های آنها هستند.
بهنام یوسفی‌اردبیلی در سال 1345 در اردبیل به دنیا آمد و بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات ابتدایی وارد دانشگاه شده و در پنجم اسفند 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به فرماندهی شهید همرنگ در حالی که آرپیچی بر شانه‌هایش سنگینی می‌کرد، شربت شهادت نوشید و معلم همه انسان‌ها و شمع تاریخ بشریت شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول