اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: تمام بازماندگان دفاع مقدس باید سعی کنند به عنوان یک دست‌آموز که می‌تواند مبنای خیرات و برکات باشد، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنند.

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: نشست بیداری اسلامی نشستی پر خیر و برکت بوده و نشان از نقش مدیریت و هدایت کنندگی ایران در بین کشورهای اسلامی دارد.
وی افزود: یکی از جملات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نشست این بود که وقتی پایه‌های یک انقلاب بر دوش توده مردم باشد، اجازه انحراف و سازش با دشمن به خواص آلوده و عوامل نفوذی نمی‌دهند.
عسکری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باره شناخت دشمن در لباس‌های گوناگون و چگونه مصون داشتن ملت بیان کرد: دشمن گاهی لباس دوست به تن می‌کند و در پشت دست مخملی، دستی چدنی دارد.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تمام بازماندگان دفاع مقدس باید سعی کنند به عنوان یک دست‌آموز که می‌تواند مبنای خیرات و برکات باشد، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کند.
عسکری با بیان اینکه جنگ در زمانی به ملت ایران تحمیل شد که تنها چند ماه از آغاز انقلاب گذشته بود، عنوان کرد: در آن زمان بسیج به این معنا و سپاه با این اقتدار وجود نداشت.  
وی بیان داشت: در جنگ تحمیلی، ایران اسلامی از 11 کشور دنیا اسیر داشت، یعنی تمام ملوک شرق و غرب دنیا دست به دست هم دادند که این ملت را بشکنند.  
عسکری با اشاره به اینکه شما مشابه جنگ تحمیلی را در طول تاریخ بشریت نمی‌توانید پیدا کنید، خاطرنشان کرد: ایران در جنگ تحمیلی از کشورهایی مانند آمریکا و شوروی سابق اسیر نداشت اما هواپیماهای مختلف آنها در اختیار رژیم بعث بود.  
عسکری با اشاره به اینکه امروز همپیمانان صدام در جنگ در حمله به ایران زیر سلطه ابرقدرت‌ها قرار دارند، گفت: دنیای استکبار ما را در تحریم اقتصادی قرار داد، اما همه شاهد هستند که امروز دنیای غرب با چه مشکلات اقتصادی روبه‌رو است.
وی با بیان اینکه امروز صهیونیست اعتراف دارد که ایران از نظر اقتصادی روی پای خود ایستاده است، افزود: دشمنان هر توطئه‌ای که بر علیه ما کردند، دامنگیر خودشان شد.  
عسکری با بیان اینکه اگر علم، تحصیل، تهذیب و آموختن جهت‌دار باشد، منشأ برکت است، تصریح کرد: فردی که برای رضای خداوند بیاموزد تا به دیگران یاد دهد در ملکوت آسمان‌ها از او با عظمت یاد می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه در ششم و هفتم مهر ماه، خواستار مشارکت همگان در این مراسم شد و گفت: سال گذشته با برگزاری جشن عاطفه‌ها در شهرستان جیرفت 240 میلیون ریال توسط خیران به نیازمندان کمک شد که اگر این مبالغ به درستی تقسیم شود می‌تواند، بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان نیازمند را برطرف کند.  
وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: تمام ائمه (ع) از طینت و شجره واحده‌ای هستند که بنا به مقتضیات زمان جلوه‌های خاصی دارند، چنانکه امام حسین (ع) حادثه شورانگیز کربلا را خلق می‌کند و امام صادق (ع) به ترویج فقه جعفری می‌پردازد.
وی بیان کرد: ائمه اطهار (ع) با بینشی که داشتند از فرصت‌های زمانی پیش آمده حداکثر استفاده را می‌کردند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول