اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قم خبر داد:

وجود یک فروشگاه به ازای هر 15 خانوار در قم

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قم گفت: به ازای هر 15 خانوار یک فروشگاه در قم وجود دارد و میانگین کشوری آن 40 خانوار است و این مسئله ضرورت وجود فروشگاه‌های بزرگ را آشکار می‌کند.

وجود یک فروشگاه به ازای هر 15 خانوار در قم
امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه ایجاد فروشگاه‌های بزرگ از چهار سال گذشته در استان در حال اجراست، اظهار داشت: فرقی که این فروشگاه‌ها با سایر فروشگاه‌ها دارند این است که مجوز لازم برای ایجاد فروشگاه‌های بزرگ توسط سازمان بازرگانی صادر شده ولی برای سایر فروشگاه‌ها مجوز توسط صنف مورد نظر صادر می‌شود.
وی حداقل متراژ مورد نیاز برای ساخت فروشگاه‌های بزرگ را 330 متر خواند و افزود: این فروشگاه‌ها باید تجاری باشند و از نظر شهرداری تجاری بودن آنها تایید شده باشد و علاوه بر این تاییدیه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را داشته باشند.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی قم خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که واحدهای صنفی فراوانی در استان مشغول فعالیت هستند و استان بیشترین آمار را از نظر واحدهای صنفی به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در استان به ازای هر 15 خانوار یک فروشگاه وجود دارد در حالی که میانگین آن در کشور به ازای هر 40 خانوار و در جهان به ازای هر 100 خانوار است که برای این کار باید برنامه‌ریزی‌‌های درست و دقیقی انجام شود.
محمدی‌چهر با اشاره به مزیت‌های ایجاد فروشگاه‌های بزرگ عنوان داشت: کاهش بار ترافیک، فروش بیشتر و قیمت مناسب‌تر از جمله مزیت‌های این فروشگاه‌ها هستند که می‌توانند فروشگاه‌های کوچک را مورد تاثیر قرار دهند و سبب می‌شود که گام به گام به سوی ایجاد فروشگاه‌های بزرگ پیش برویم.
به گفته وی رویکرد سازمان بازرگانی تبدیل فروشگاه‌های کوچک به سوی فروشگاه‌های بزرگ است تا از این طریق علاوه بر خرید راحت شهروندان، نظارت و بازرسی بر قیمت‌ها نیز آسان‌تر شود.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی قم گفت: در یک نگاه سطحی شاید نیازی به وجود فروشگاه‌های بزرگ نباشد اما با آگاهی از مزیت‌های فروشگاه‌های بزرگ ضرورت ایجاد آن نمایان می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول