اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان سمنان خبر داد:

اعزام 1115 زائر استان سمنان به حج تمتع

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان سمنان از اعزام یک‏هزار و 115 نفر زائر از این استان به حج تمتع در سال جاری خبر داد.

اعزام 1115 زائر استان سمنان به حج تمتع
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس اسماعیلی ظهر امروز در آستانه هفته حج در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال جاری تعداد یک‏هزار و 115 نفر زائر و 67 نفر عوامل اجرایی که در مجموع یک‏هزار و 182 نفر هستند، از استان سمنان به حج تمتع اعزام می‏شوند.
وی با بیان اینکه این افراد در قالب هفت کاروان به حج تمتع اعزام می‏شوند، اضافه کرد: از این تعداد، چهار کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد هستند.
مدیر حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: پروازهای حج تمتع استان سمنان از 23 مهر ماه سال جاری با اعزام کاروان‏های مدینه قبل آغاز می‏شود و تا روز 29 مهر ماه سال جاری با اعزام کاروان‏های مدینه بعد به اتمام می‏رسد.
اسماعیلی ادامه داد: از مجموع زائران حج تمتع استان سمنان، 520 نفر مرد و بقیه زن هستند.
وی همچنین به اهم برنامه‏های هفته حج در سال جاری اشاره و اضافه کرد: دیدار کارگزاران حج و زیارت سراسر کشور با مقام عظمای ولایت، دیدار کارگزاران حج و زیارت استان سمنان با استاندار و نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان و همچنین دیدار کارگزاران حج و زیارت استان سمنان و شهرستان‏ها با مسئولان شهرستانی و مقامات محلی از جمله برنامه‏های این هفته است.
مدیر حج و زیارت استان سمنان اظهار داشت: همچنین ارائه گزارش عملکرد یک ساله حج و زیارت استان سمنان به مراجع مرتبط، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی بین زائران این استان، تقدیر از برترین‏های عرصه حج و قدردانی از مدیران و عوامل اجرایی کاروان‏ها که در یک سال گذشته عملکرد برتر داشته‏اند، از جمله دیگر برنامه‏های هفته حج است.
اسماعیلی تصریح کرد: همچنین به مناسبت هفته حج، سالن اجتماعات و مرکز آموزش حج و زیارت استان سمنان که به نام شهدا مزین شده است، افتتاح می‏شود.
وی گفت: ارائه گزارش تخصصی و مقایسه‏ای عملکرد عمره سال جاری و ارزیابی عملکرد عملیات عمره با ارائه تحلیل‏های آماری برای ارائه به مسئولان و دستگاه‏های مرتبط از دیگر برنامه‏های هفته حج است.
مدیر حج و زیارت استان سمنان افزود: بنا بر تصمیمات بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زیارت و با توجه به ایام هفته حج که از اول تا هفتم ذی‏القعده است، در سال جاری نام‏های مختلفی برای روزهای این هفته در نظر گرفته شد.
اسماعیلی ادامه داد: عناوین روزهای هفته حج امسال به ترتیب حج و وحدت اسلامی، حج، خودسازی و معنویت، حج و مسئولیت اسلامی، حج، مقام و منزلت زن، حج و ولایت رهبری، حج و برائت از مشرکان و حج، بهداشت و سلامت است.
وی خاطرنشان کرد: شعار هفته حج امسال نیز حج، وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی تعیین شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول