اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اعزامی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عربستان:

بزرگترین مشکل زائران، عدم اطاعت از مدیر کاروان است

خبرگزاری فارس: نماینده اعزامی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عربستان گفت: یک از بزرگترین مشکلاتی که زائران کمتر توجه می‌کنند عدم اطاعت از مدیر و روحانی کاروان است.

بزرگترین مشکل زائران، عدم اطاعت از مدیر کاروان است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین خادمی بعد از ظهر امروز در جمع زائران شیعه و اهل سنت در شهرستان گرگان اظهار داشت: در هر کاری باید به مقدمه آن بیشتر پرداخته شود لذا زائران باید از هم اکنون خود را آماده این سفر معنوی کنند.
وی با بیان اینکه حجاج باید از همه لحظات این سفر معنوی، نهایت استفاده را ببرند بر این نکته تاکید کرد: در این سفر نباید گذاشت تا بازار گرمی، از توفیقات حضورمان کم کند لذا باید سعی کرد با مناجات کردن و یاد خدا، شیرینی و لذت نزدیک شدن به پروردگار در نهادمان تداعی شود.
نماینده اعزامی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عربستان تصریح کرد: تجربه نشان داده برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌تواند در روند شناخت و آشنایی زائرین به وظایف خویش موثر واقع شود که هر چه این جلسات قوی‌تر، روشن‌تر و آگاهانه‌تر صورت بگیرد یقینا در سهولت اجرا، نقش کارآمدی خواهد داشت.
خادمی با اشاره به اینکه اسکان زائرین حج تمتع به 35 روز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی معنوی هر چه بیشتر زائرین از مسائل مختلف پیرامون خویش یک روحانی باسواد، باتجربه و کارآزموده به آموزش مسائل حج، نماز و مشاوره خانوادگی حجاج می‌پردازد.
وی اظهار داشت: زائرین تشیع و اهل سنت باید در اجرای مناسک حج دقت کنند و توجه داشته باشند که اهل سنت می‌توانند بدون نذر و قبل از میقات محرم شوند اما شیعه باید حتما نذر کرده و سپس محرم شوند.
نماینده اعزامی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عربستان همچنین گفت: طواف و نماز هیچ فرقی برای اهل سنت و تشیع ندارد ولیکن مردان اهل سنت طواف نساء ندارند و بر آنها طواف وداع واجب است که توصیه می‌شود به امید صواب طواف نساء را نیز انجام دهند.
خادمی بیان داشت: سفر به حج نشانه مهمانی نیست لذا اگر کسی به این سفر معنوی رهنمون شد و معصیت نکرد، حق الناس را رعایت کرد، توبه کرد، عابد شد خدایی شد و منقلب شد او مهمان واقعی است.
وی با بیان اینکه حاجی و عمره‌گذار بر خدا وارد می‌شوند، اظهار داشت: بدترین چیز آنست که بر آدم کریم وارد شوی و توشه‌ای با خود نبری لذا وقتی بر خدا وارد شدید دربار آن جا حضرت حجت(عج) است و زائران باید خود را برای چنین سفر باعظمتی آماده کنند. انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول