اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

سونامی شیوع بیماریهای قلبی در کشور در راه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران گفت: بیماریهای قلبی سالانه 1.5 میلیون سال از عمر ایرانیان کم می کنند و با ادامه روند رو به گسترش بروز بیماریهای قلبی و عروقی سالهای آینده با سونامی این بیماری در کشور مواجه میشویم.

سونامی شیوع بیماریهای قلبی در کشور در راه است
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، باقر لاریجانی امروز در سالن همایش بیمارستان قلب شهید رجایی در جمع پزشکان و کارکنان بیمارستان اظهار داشت: بار بیماریهای قلب و عروق بسیار جدی است به طوری که در مطالعه‌ای که وزارت بهداشت طی چند سال اخیر انجام داد. میزان مرگ و میر بعد از حوادث و بیماریهای روانی بیماری قلبی مقام سوم را دارد. به طوری که یک و نیم میلیون سال عمر مفید مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.
 
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری برای مبارزه با بیماریها باید افزایش یابد. بیماریهای که در کشور اپیدمی بیشتری دارند و در سال‌های آینده با سونامی بزرگی از آنها مواجه میشویم.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه بیمارستان قلب شهید رجایی هنوز مامنی برای بستری بیماران قلب و عروقی از اقصی نقاط کشور است ادامه داد: این مجموعه حتی بیش از تعداد تخت مصوب خود در حال فعالیت است.
 
وی گفت: باید برای مجموعه اقدامات خدمات قلب و عروق در کشور نقشه روشنی داشته باشیم و اگر بخواهیم توسعه همه جانبه ایجاد کنیم باید همه جنبه‌ها را در نظر بگیریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت یکی از چیزهایی که اساتید برجسته باید به آن توجه کنند آموزش مردم است چرا که بدون آموزش خیلی نمیشود جلوی پیشرفت بیماریها را گرفت. همچنین در نقش نظام خدمات هم توجه ویژه‌ای به این مسئله با عنوان سواد سلامت مطرح است.
 
وی افزود: به عنوان مثال مطالعه‌ای که اخیرا در مجله لنست چاپ شد کنترل دیابت در روستاهای ایران بهتر از شهرها است و بهرورزان ما نقش موثری دارند. چرا که توجه به آموزش عمومی بیشتر است که امیدواریم با کمک اساتید این سامانه سامان پیدا کند.
 
وی بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی را از مراکز مهم ارائه خدمات قلب و عروق عنوان کرد و افزود: بیمار زمانی که از بیمارستان میرود. باید یک بسته آموزشی خوب در اختیارش قرار گیرد تا با رعایت یکسری موارد به درمان خود کمک کند.
 
لاریجانی به سفارش دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران 2 هزار و 28 عضو هیئت علمی دارد همچنین 7 هزار دانشجو در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند و 50 درصد تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه انجام میشود. این دانشگاه 81 مرکز تحقیقاتی، 3 مرکز پژوهشی، 3 مرکز رشد و 44 مجله علمی دارد. همچنین طی اعلام اخیر 4 دانشمند برتر کشور از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
انتهای پیام/ش
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول