اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

تکرار/گزارش فارس از مراسم اختتامیه هفته فرهنگی، هنر کرمانشاه؛

وزیر ارشاد: فرهنگ و ادب ایران تأثیر زیادی بر کشورهای غربی گذاشته است

خبرگزاری فارس: سیدمحمد حسینی گفت: باید در برگزاری هفته‌ فرهنگی استان‌ها فرصت‌ها را جهت تبلیغ فرهنگ و هنر ایران مغتنم شماریم زیرا سابقه نشان می‌دهد که فرهنگ و ادب ایرانی تأثیرات به‌سزایی را در کشور‌های غربی گذاشته است.

وزیر ارشاد: فرهنگ و ادب ایران تأثیر زیادی بر کشورهای غربی گذاشته است
به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبری فارس «توانا»، اختتامیه هفته فرهنگی هنری کرمانشاه عصر روز سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان این استان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
محمد حسینی در این مراسم گفت: سابقه تاریخی کرمانشاه کاملاً روشن است، اماکن و زیارتگاه‌های این استان نشانه این است که از دیرباز بزرگان و اندیشمندان در این شهر می‌زیستند.
وی افزود: در دوران جنگ که دشمن تلاش بر تجاوز به ایران را داشت مردم این خطه دلاورانه ایستادگی کردند و سرانجام در عملیات مرصاد دست دشمن کوتاه شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تهدیدات اخیر کشورهای غربی نسبت به ایران، گفت: تمام این تهدیدات تو خالی و پوچ است، باید در برگزاری هفته‌ فرهنگی استان‌ها فرصت‌ها را جهت تبلیغ فرهنگ و هنر ایران مغتنم شماریم زیرا سابقه نشان می‌دهد که فرهنگ و ادب ایرانی تأثیرات به‌سزایی بر کشور‌های غربی گذاشته است.
به گفته حسینی در تحولات اخیر شمال آفریقا، آمریکا به دنبال قدرت‌طلبی و ظلم به مردم بوده است اما ایران تلاش می‌کند تا حقوق ملت‌ها به مردمانش سپرده شود.
وی بیان داشت: فیلم‌های فراوانی جهت نامناسب نشان دادن چهره ایران در غرب ساخته می‌شود، بنابراین نیاز است که فرهنگ ایران را به جهانیان بشناسانیم. در این زمینه هنرمندان نقش اساسی دارند، وظیفه اهالی فکر و اندیشه است که در تبلیغ فرهنگ و هنر ایرانی تلاش کنند.
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: تاکنون ضعف جدی در معرفی فرهنگ خودمان به جهانیان داشتیم اما حال با اقداماتی که صورت می‌گیرد سعی بر برطرف کردن آن داریم.
سیددادوش هاشمی استاندار کرمانشاه در ادامه این مراسم بیان داشت: در جامعه‌ای که به انسان و نخبگان احترام گذاشته می‌شود، به بالندگی می‌رسد در غیر این صورت به ناهنجاری و فعالیت‌های غیر انسانی منجر می‌شود.
وی افزود: کرمانشاه از دیرباز مهد فرهنگ و ادب و مهربانی بوده است. مهربانی مردم کرمانشاه موجب ماندگار اقوام مختلف در این خطه شده است.
استاندار کرمانشاه بیان کرد: مردمان این خطه توانمندی بسیار زیادی در زمینه هنر دارند همچنین موقعیت جغرافیایی این استان موجب بروز دیگر توانایی کرمانشاه شده است. در حال حاضر 52 درصد از صادرات به کشور عراق را بر عهده داریم.
به گفته هاشمی اگر کرمانشاه نتوانست در جای خود پای محکم بکوبد به دلیل جنگ تحمیلی بود زیرا جنگ از کرمانشاه آغاز و در همان جا نیز به پایان رسید، امیدواریم با سرمایه‌‌گذاری‌های مختلف به سوی توسعه حرکت کنیم.
در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی کرمانشاه از پوران درخشنده، جواد کریمی، سیدمجتبی آقایی، کیخسرو پورناظری، فریدون حافظی، کزازی، کلهرنیا، هادی منتظری، علی‌اکبر مرادی، رحیم معینی کرمانشاهی، محمدجواد محبت، سیدجلال‌الدین محمدیان، علی‌اشرف پرتو، شهرام ناظری، عبدالحسین محسنی کرمانشاهی، عبدالله جواهری، حشمت‌الله فرید، ابراهیم سپهری و یدالله عاطفی به عنوان مفاخر هنری استان کرمانشاه تقدیر شد.
لازم به ذکر تنها تعدادی از کسانی که مورد تقدیر قرار گرفتند در جلسه حضور داشتند.

*درخشنده: متاسفم از اینکه فیلم‌هایم در کرمانشاه تولید و اکران نمی‌شود

پوران درخشنده در این مراسم گفت: از اینکه در کرمانشاه سینمایی وجود ندارد که فیلم‌ هایم را اکران کند، متأسفم.
وی افزود: طرح‌های زیادی در مورد کرمانشاه برای ساخت فیلم‌ به استانداران قبلی کرمانشاه ارائه دادم اما هنوز با هیچ کدام موافقت نشده است.
اخیراً به این فکر افتادم که کرمانشاه مسیر کربلا است و طرحی را به ساخت سریالی ارائه دادم اما هنوز جوابی را دریافت نکرده‌ام.


گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول