اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان شمالی اعلام کرد:

پرداخت 78 میلیارد مستمری به مددجویان خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 78 میلیارد و 307 میلیون ریال مستمری به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

پرداخت 78 میلیارد مستمری به مددجویان خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، محمد بلوچی اظهار داشت: هم‌اکنون 71 هزار و 730 نفر از جمعیت استان از خدمات متنوع کمیته امداد استفاده می‌کنند.
وی افزود: 32 هزار خانوار زیر پوشش به جز مستمری از تمام خدمات دیگر این نهاد از جمله تسهیلات اشتغال، خدمات فرهنگی و تحصیلی، احداث مسکن، اکرام ایتام، جهیزیه و... بهره‌مند هستند.
بلوچی در خصوص منابع تأمین اعتبار برای ارائه خدمات به مددجویان اظهار داشت: اعتبارات این نهاد از طریق مرکز و اعتبارات دولتی و مشارکت مردم تأمین می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی همچنین به توانمندسازی مددجویان که یکی از رویکردهای مهم این نهاد است اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در حقیقت با حمایت‌ها و پرداخت تسهیلات برای مددجویان شغل ایجاد می‌کند تا افراد باوجود پشتیبانی و حمایت‌های این نهاد بتوانند کسب درآمدی برای خود و خانواده‌شان داشته باشند.
بلوچی تصریح کرد: مددجویان در صورتی که با ایجاد اشتغال به حدی برای خود کسب درآمد کنند که دیگر نیازی به حمایت‌های این نهاد نباشد از زیر پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه اکثریت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند، اظهار داشت: این نهاد برای ایجاد شغل و تشویق فرزندان مددجو برای ماندگاری در روستاها برنامه ریزی بلند مدت کرده است.  
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ادامه به طرح پالایش و تحقیق خانه به خانه مددجویان زیر پوشش اشاره کرد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد که امیدواریم با اجرای طرح مذکور بتوانیم در سرفصل‌های مختلف خدمات شایسته‌تری را به مددجویان ارائه دهیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول