اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

دانش‌آموزان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با بیان اینکه هدف نخست و سیبل مقابل دشمن در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم قشر جوان و نوجوان است، گفت: دانش‌آموزان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند.

دانش‌آموزان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرماندار گچساران صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک که با حضور مسئولان بسیج دانش‌آموزی حوزه حضرت زهرا(س) در دبیرستان معلم گچساران برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ مایه‌های فکری و ارزشی بوده که رفتارهای اختیاری و اجتماعی انسان، متأثر از آن‌هاست.
سید اکبر علیزاده فرهنگ را شامل شناخت‌ها و باورهای انسان، ارزش‌ها، گرایش‌ها، رفتارها و کردارها عنوان کرد و مهم‌ترین کار دشمن در تهاجم فرهنگی را گرفتن روحیّه خودباوری و ایمان از یک ملت دانست.
وی یکی از دلایل تهاجم فرهنگی علیه یک ملت را به‌ خاطر نداشتن فرهنگ متعالی در آن کشور و در انحطاط قرار گرفتن جامعه از نظر فرهنگی، علمی و اجتماعی بیان کرد.
فرماندار گچساران هدف از تهاجم فرهنگی را گرفتن باورهای صحیح از مردم و تلقین باورهای دروغین و ارزش‌های غلط در جامعه عنوان کرد.
علیزاده یکی از اهداف تهاجمات فرهنگی را تأمین منافع اقتصادی کشور حمله کننده دانست و گفت: کشورها و ملت‌های مادی‌گرا و کشورهایی که چیزی غیر از مادیات را قبول ندارند، بیش از سایر ملت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای مادی‌گرا از فرهنگ به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف‌های اقتصادی خود بهره می‌برند، چرا که برای چنین افرادی فقط ارضای شهوات و مال اندوزی و ثروت مطرح بوده و چنین دیگری مطرح نیست.
این مقام عالی اجرایی در گچساران افزود: کشورهای غربی و استعمارگران به این نتیجه رسیده‌اند که با اسلحه فرهنگ به دلخواه خود می‌رسند بر این اساس، از تهاجم فرهنگی استفاده می‌کنند.
علیزاده تصریح کرد: چنین کشورهایی در فکر اصلاح آن فرهنگ‌ها نبوده و فقط به دنبال تغییر فرهنگ ها و جایگزین کردن فرهنگ مورد نظر خود هستند.
وی بیان داشت: کشورهای استعمارگر غربی فرهنگ را به ‌عنوان وسیله‌ مورد استفاده قرار می‌دهند و اگر دیدند این ابزار قدیمی شده، آنرا رها کرده و دست به دامان ابزارهای دیگری می‌شوند.
علیزاده اولین قدم در تهاجم فرهنگی را تغییر اساس و پشتوانه فکری و ارزش یک ملت عنوان کرد و ابراز داشت: چون هر ملتی بر اساس نوع فکر و اندیشه‌اش، اقدام به کاری می‌کند آنان برای اینکه برای چنین ملتی تسلط یابند این باورها و مایه‌های فکری عملی آنها را تضعیف کرده به جای روحیه صرفه‌جوبی، روحیه چشم و هم چشمی و مد، به جای غیرت و تعصب در ملت‌ها روحیه بی بندوباری و فحشا را تزریق می‌کنند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: کشورهای غربی فرهنگ مادی‌گرایی خود را به‌عنوان مظاهر فرهنگی بر دنیا تحمیل می‌کنند و هر ملتی که خودش را مطابق این کارها نکند یا علیه آنها قدم بردارد افرادی متهجر و بی‌عقل می‌نامند.
علیزاده گفت: اگر دشمن به چنین کاری پیروز شد و ملت ها ماطبق به نقشه تهاجم فرهنگی پیش‌روند، آغازگر بدبختی این ملت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به مطامع دنیوی خود خواسته‌های ناصحیح را بر کشورهای دیگر عرضه می‌کنند، خاطرنشان کرد: از میان انواع تهاجم‌ها، تهاجم فرهنگی با نظر بر اینکه اساس رفتار و اندیشه ملت‌ها را هدف قرار داده خطرناک‌تر بوده زیرا ملتی که از نظر فرهنگی، جیره‌خوار ملتی دیگر باشد صد در صد از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی نیز جیره خوار همان ملت می‌شود.
علیزاده تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه در برابر تهاجم فرهنگی، شناخت فرهنگ مذهبی، ملی و منطقه‌ای ایران اسلامی است تا از این طریق با مظاهر تهاجم فرهنگی دشمن آشنا و به حراست از فرهنگ خودمان بپردازیم.
فرماندار گچساران متذکر شد: اگر فرهنگ جامعه اصیل و اسلامی باشد، جوان‌هایی با ایمان و با اخلاص پرورش یافته که این برای یک چنین ملتی افتخارآمیز و موفقیت آمیز است.
وی شناخت فرهنگ غربی را از ضروریات یک ملت با شخص فرهنگی که قصد مبارزه با تهاجم فرهنگی را دارد عنوان کرد و اذعان داشت: همان‌گونه که مهاجمان فرهنگی، شناخت کامل از ماهیت کشورهای اسلامی مورد هجوم دارند، باید از فرهنگ و اصول و مبانی فرهنگ درونی کشورهای غربی و مهاجم شناخت کامل به دست آورد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول