اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری:

واردات بی‎رویه موجب رکود هلوی سامان شده است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری گفت: واردات بی‎رویه هلو از کشور ترکیه موجب بی‌رونقی بهترین هلوی باغداران این استان به‌‌ویژه سامان شد.

واردات بی‎رویه موجب رکود هلوی سامان شده است
طاهر نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 6 هزار هکتار از باغات شهر سامان به زیر کشت محصول هلو رفته است.
وی کیفیت محصول هلو تولیدی در سطح باغات سامان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با به زیر کشت رفتن 6 هزار هکتار از باغات این شهر بیش از 3 هزار فرصت شغلی در سامان ایجاد شده است.
نوربخش با اشاره به واردات بی‌رویه میوه به کشور، گفت: ایران به‌واسطه برخورداری از تنوع آب و هوایی و شرایط اقلیمی بستر مناسبی را برای تولید انواع میوه‌جات و مرکبات فراهم کرده است که در چنین شرایطی واردات میوه موجب ایجاد خسارات بسیار به باغداران و زوال ‌بخش کشاورزی می‌شود.
رئیس خانه کشاورز چهارمحال و بختیاری هلوی وارداتی از کشور ترکیه را به‌لحاظ کیفیت غیرقابل رقابت با هلوی سامان دانست و گفت: باغداران این بخش با اشباع بازار هلو وارداتی از ترکیه خسارات بسیار را متحمل شده‌اند و به شدت از میزان فروش محصولات خود ناراضی هستند.
وی ضعف بسته‌بندی محصولات را یکی از دلایل کاهش صادرات محصول تولیدی این استان عنوان کرد و گفت: عدم حمایت از کشاورزان و باغداران، واردات بی‌رویه میوه، وجود واسطه‌ها و دلال‌ها از مهم‌ترین معضلات بخش کشاورزی استان محسوب می‎شود.
نوربخش از فعالیت شبکه مافیایی میوه در ایران خبر داد و گفت: این شبکه مانند زالو خون کشاورزان زحمتکش را می‌مکند و اجازه نمی‌دهند کشاورزان نتیجه دست‌رنج خود را شاهد باشند.
وی نظارت نکردن مسئولان و حمایت نکردن از کشاورزان را از عوامل اصلی واردات غیرقانونی میوه به استان برشمرد و گفت: بسته‌بندی مناسب میوه‌های تولیدی در کشور همسایه عامل ایجاد رغبت در بین هم استانی‌ها برای استفاده از آنها بجای میوه‌های تولیدی سالم کشورمان شده است.
نوربخش نقش مسئولان را در نظارت کافی بر بسته‌بندی مناسب و قیمت حمل محصولات به‌ منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از واردات میوه و افزایش روحیه کشاورزان در بین هم استانی‌ها مهم دانست.  
وی برآورد کردن مصرف استان، استفاده مناسب و به موقع از محصولات مازاد کشاورزان و افزایش درآمد این قشر را از جمله راهکارهای مناسب از بین بردن مشکلات کشاورزی برشمرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول