اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی اداره جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

24 هزار تن هلو در چهارمحال و بختیاری برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی اداره ‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از 24 هزار تن هلو از باغات این استان برداشت شده است.

24 هزار تن هلو در چهارمحال و بختیاری برداشت شد
حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 4 هزار و 152 هکتار از باغات این استان به زیر کشت هلو رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان افزون بر 35 هزار تن هلو برداشت شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد محصول هلو از باغات استان برداشت شده است، گفت: برداشت هلو تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.
منصوری با اشاره به ارقام کشت هلو در سطح باغات این استان گفت: ارقام هلوی کشت شده در این استان شامل ارقام زودرس زعفرانی، دیررس زعفرانی و کاردی است.
مدیر باغبانی اداره‌ کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر خشکسالی بر تولید هلو در باغات این استان گفت: با توجه به اینکه 90 درصد باغات هلوی این استان در حاشیه زاینده‌رود کشت شده‌اند، بر همین اساس خشکسالی تاثیر مستقیمی بر محصول هلو نداشته است.
وی بر ضرورت ارتقای کیفیت محصولات باغی تولید شده در این استان تأکید کرد و گفت: بر همین اساس در سال ‌جاری در راستای افزایش کیفیت محصول هلوی این استان پروژه تحقیقاتی تعیین ناهنجاری‌های تغذیه‌ای هلو با استفاده از روش DOP با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان در حال انجام است.
منصوری با اشاره به راهکارهای ارتقای محصولات باغی این استان گفت: افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح، دستیابی به ارقام برتر، مدیریت عملیات زراعی شامل دفع آفات و بیماری‌ها، آبیاری، تغذیه، هرس از جمله راهکارهای اساسی افزایش تولید است.
وی همچنین بر ضرورت استفاده از تکنیک‌های جدید و بهره‌گیری صحیح و افزایش بهره‌وری در کشت و برداشت محصولات باغی استان تأکید کرد و گفت: برهمین اساس استفاده از راهکارهایی از جمله استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار به ویژه آبیاری قطره‌ای و غنی‌سازی خاک کمک موثری در راستای ارتقای کیفیت محصولات باغی خواهد بود.
منصوری تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب از استان‌های مستعد در امر باغداری است.
وی با تأکید بر اینکه برای توسعه باغ‌ها باید ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، گفت: قبل از گسترش سطح زیر کشت باغ‌ها باید صنایع تبدیلی و بازار فروش محصولات فراهم شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول