اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان:

پایگاه هوانیروز اصفهان در جنگ تحمیلی 300 هزار ساعت پرواز انجام داد

خبرگزاری فارس: سرپرست پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور بالگردهای هوانیروز در مناطق عملیاتی با بیش از 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی بوده‌ایم.

پایگاه هوانیروز اصفهان در جنگ تحمیلی 300 هزار ساعت پرواز انجام داد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ علیرضا ذاکری بعد‌ازظهر امروز در کمیته هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته کاهش بلایای طبیعی با بیان اینکه پایگاه هوانیروز اصفهان بزرگ‌ترین پایگاه خاورمیانه و چهارمین پایگاه هوایی در جهان است، اظهار داشت: ما در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور بالگردهای هوانیروز در مناطق عملیاتی با بیش از 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی بوده‌ایم.
وی افزود: پس از جنگ تحمیلی نیز در عملیات‌های مبارزه با اشرار در شرق و غرب کشور برای برقراری امنیت و نیز عملیات‌های امدادی در زلزله‌های بم و بادرود به یاری مردم آمده‌ایم.
سرپرست پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان با اشاره به اینکه بالگردها وسیله‌های گران قیمتی هستند، اضافه کرد: در یک بالگرد 2 هزار و 300 قطعه به کار رفته و این خود یعنی 2هزار و 300 گروه فنی کار کرده‌اند و از آن جایی که بودجه‌های دفاعی محدود است لذا نیازمند اقدامات حمایتی ویژه برای پوشش مطلوب در زمان‌های مورد نیاز هستیم.
وی ادامه داد: استان اصفهان به عنوان استان معین تهران در بحث مدیریت حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد و به دلیل اینکه امداد هوایی در زمان‌های بحران بسیار راه‌گشا است بنابراین مسئولان باید نگاه ویژه به این موضوع داشته باشند.
ذاکری بیان داشت: هم اکنون توان امداد بالگردهای هوانیروز اصفهان به اندازه‌ای است که دو دقیقه پس از اعلام نیاز بالگرد در آسمان به حرکت در می‌آید.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات هوانیروز در امدادرسانی هوایی در شرق اصفهان تأمین سوخت است، تصریح کرد: هم اکنون مکانی برای نشستن بالگرد و سوخت‌گیری در شرق استان وجود ندارد و ما نمی‌توانیم از انارک به بعد را پوشش هوایی دهیم.
سرپرست پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان یادآور شد: یک ساعت پرواز بالگرد 15 ساعت کار فنی نیاز دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از بالگردهای هوانیروز را به وسایل روز پزشکی مجهز کرده‌ایم، گفت: 24 برانکارد در این بالگرد جای می‌گیرد و فضای مناسبی برای تجهیز این بالگرد به تجهیزات پزشکی و امدادی تعبیه شده است.
ذاکری افزود: دستگاه‌های مربوطه می‌توانند از این بالگرد دیدن کنند و ما را در تجهیز آن و نیز افزایش بالگردهایی از این دست یاری کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول