اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده هوانیروز کرمان:

هوانیروز کرمان از لحاظ بدون سانحه بودن بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان گفت: هوانیروز کرمان با توجه به پایش هوایی سه استان کشور و با پشت سر گذاشتن هجدهمین سال بدون سانحه از نظر روزها و سال‌های بدون سانحه در سطح ارتش بی‌نظیر است.

هوانیروز کرمان از لحاظ بدون سانحه بودن بی‌نظیر است
امیر پدرام خوشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با بالگردهای هوانیروز توسط مستشاران خارجی قبل از انقلاب اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین ناوگان بالگردی خاورمیانه در کشور ما شکل گرفت.
وی با بیان اینکه اعتماد به نفسی که رهبر معظم انقلاب به کارکنان هوانیروز دادند، نقش مهمی در موفقیت آنان در مواردی از جمله قائله کردستان و گنبد و همچنین جنگ تحمیلی داشت، تصریح کرد: دلاوران هوانیروز با دست پرتوان و خودباوری خود نه تنها ناوگان عظیم، پیچیده و علمی هوانیروز را در ارتباط با بالگرد و هر نوع عملیات نگهداری با امور دقیق، علمی و فنی نگه داشتند، بلکه ارتقا نیز دادند.
فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان با اشاره به توفیق بزرگ هوانیروز در رده تعمیراتی بالگردها بیان کرد: از نظر رده بالای تعمیراتی، بسیاری از رده‌های تعمیراتی که باید توسط شرکت صنایع هلیکوپتری ایران «پنها» انجام شود، در حال حاضر توسط کارکنان فنی هوانیروز در یگان‌ها انجام می‌شود.
خوشکار افزود: بحث پیچیده "او‌سی‌ام" بالگردهای در تمام تایپ‌های بالگردی شامل 209، 214، 206، 205 و شنوک توسط کارکنان غیرتمند هوانیروز انجام می‌شود و صنایع پنها در این ارتباط به کار اصلی خود که ساخت و ساز در بحث بالگرد است، مشغول است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ارتباط با تعمیر و نگهداری بالگرد به خودکفایی رسیدیم و تمام کارها توسط کارکنان فنی و تست‌های بالگردها توسط خلبانان انجام می‌شود.
فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان در زمینه اقدامات اختصاصی انجام شده در این پایگاه اذعان کرد: مسلح کردن بالگردهای 206 به راکت‌انداز و ساخت دستگاه ACP برای بالگردهای 206 از جمله کارهای اختصاصی هوانیروز کرمان است که در بین دیگر پایگاه‌ها گسترش پیدا کرده است.
خوشکار بیان کرد: یکی از کارهای منحصر به‌فرد اختصاصی پایگاه هوانیروز کرمان مسئله تعمیرات و نگهداری بالگردهای 214 است که در این بخش هوانیروز کرمان رتبه نخست نگهداری و تعمیر در بین پایگاه‌های هوانیروز کشور را دارد.
وی با اشاره به پشت گذاشتن هجدهمین سال بدون سانحه در پایگاه هوانیروز کرمان گفت: هوانیروز کرمان با توجه به پایش هوایی سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از نظر روزها و سال‌های بدون سانحه در سطح ارتش بی‌نظیر است و یک مقام ممتاز در سطح نیروهای مسلح کسب کرده است.
فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان با اشاره به انجام بیش از 7 هزار ساعت پرواز به طور متوسط در هر سال در پایگاه هوانیروز کرمان افزود: این پروازها شامل بیش از 3 هزار ساعت پرواز واقعی و بیش از 3 هزار ساعت نیز پرواز سیمیلاتور است.
خوشکار تصریح کرد: خلبانان پایگاه هوانیروز کرمان آمادگی انجام مأموریت در شب را دارند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف یگان‌های پروازی آموزش خلبان یکم است و مراکز آموزش تربیت خلبان دوم را بر عهده دارند، بیان کرد: برای ارتقای خلبان دوم به خلبان یکم بیش از 150 ساعت پرواز حقیقی باید انجام شود.
فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن تربیت خلبان یکم عملیاتی بیش از 300 درصد در هوانیروز کرمان رشد داشته است.
خوشکار در زمینه نقش هوانیروز در مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ در منطقه بیان کرد: نیروهای آتش هوانیروز در مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ در مواقعی که نیروی انتظامی و سپاه با موانع جدی روبه‌رو می‌شوند به عنوان سفیران نجات وارد و با پیشروی مأموریت خود را به خوبی انجام می‌دهند.
وی گفت: همچنین آمبولانس هوایی شامل یک فروند بالگرد 214 مجهز به سیستم پزشکی پایگاه هوانیروز کرمان در اختیار اورژانس در شهر زاهدان قرار دارد و در طول چند سال اخیر به انجام مأموریت مشغول است.
فرمانده پایگاه هوانیروز کرمان حادثه‌خیز بودن استان کرمان از نظر زلزله و وقوع گسل‌های متعدد را یادآور شد و افزود: هوانیروز کرمان در این بخش نیز به عنوان نخستین نیروی واکنش سریع منطقه عمل کرده و اعلام حضور داشته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول