اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر:

ملت ایران با بصیرت خود در مقابل دشمن پیروز شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهرگفت: ملت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با اینکه با احزابی از کشورهای مختلف روبه‌رو بودند تنها وسیله‌ای که توانست آنها را در آن شرایط سخت سربلند کند همین بصیرت بود.

ملت ایران با بصیرت خود در مقابل دشمن پیروز شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح‌‌الله جمیری ظهر امروز در مراسم یاد یاران به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: از مهم‌ترین موضوعات، بحث بصیرت و بصیرت افزایی است که می‌تواند برای رساندن یک جامعه به حق یا باطل موثر و تعیین کننده باشد همانطور که در واقعه عاشورا و سقیفه و در طول تاریخ با چنین مباحثی مواجه‌ایم آنجایی که افراد با بصیرت پیروز و سربلند شدند و منحرفین گام‌های خود را به جهنم نزدیک کردند.
جمیری با ذکر خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: با نگاهی کوتاه و گذرا در وصیت‌نامه‌های شهدا در می‌بابیم که آنها نسبت به ولایتمداری و حفظ حجاب در اجتماع و به‌ویژه نسبت به خانواده و اقوام نزدیک تاکید داشتند و ضرورت توجه به این موضوعات را برای جوانان و نوجوانان ما در حال  حاضر می‌دیدند؛ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در زمان خود چون بهترین انتخاب در راه حق داشتند با بصیرترین افراد جامعه بودند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه بصیرت از موضوعاتی است که در تمام سال باید به آن پرداخته شود خاطرنشان کرد: شرایط و حوادثی که برای ائمه اطهار در طول تاریخ اسلام به وجود آمد نشان از بی‌بصیرتی بعضی از یاران و مردم آن زمان است پس هنر این است که ما در این راه حساس و پر خطر چنان پیش رویم که حوادثی همچون عاشورا پیش نیاید.
جمیری عامل اصلی غیبت امام زمان (عج) را بی‌بصیرتی مردم بیان داشت و گفت: هیچ راهی برای رسیدن به حق جز با بصیرت و آگاهی به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی نیست و آن زمانی محقق می‌شود که در مرحله اول ما خودمان را مورد ارزیابی و کنکاش قرار دهیم.
وی به تفاوت بصیرت در سه موضع جنگ نرم، سخت و امنیتی اشاره و اضافه کرد: در جنگ سخت چون دشمن مشخص و به طور مستقیم با ما روبرو است ما نیازی به شناخت دقیق او نداریم اما در دو مقوله امنیتی و جنگ نرم چون دشمن به فضا سازی مسائل اطراف خود بیشتر می پردازد و کم کم خود را ناپدید می‌کند اینجاست که مسئله بصیرت خیلی پیچیده شده و نیاز به جهاد اکبر دارد تا به خواسته‌ها و اهداف الهی دست پیدا کنیم.
وی افزود فقط یکجا می‌توان به راحتی به بصیرت دست یافت که نیازی به نیازی به آموزش هم نیست زمانی است که با اخلاص کامل و بدون در نظر گرفتن مقوله‌های سیاسی، مال و اموال، اقوام گرایی و... فقط نگاهمان به سوی ولایت فقیه باشد.
جمیری با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی در ‌ارتباط‌ با مسئله بصیرت نمره قابل قبولی کسب کرده‌اند گفت: ملت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با اینکه با احزابی از کشورهای مختلف روبه‌رو بودند تنها وسیله‌ای که توانست آنها را در آن شرایط سخت سربلند کند همین بصیرت بود اما در شرایط حساس کنونی به مقوله بصیرت‌افزایی برای مقابله با دشمنان باید تلاش و کوشش بیشتری به خرج دهیم.
این مقام مسئول با توصیه به همه مسئولان و عموم که در این راه سخت باید بیدار بود خاطرنشان کرد: بحث روشنگری در مسائل مختلف اصلی و عمده نظام است و اگر نتوانیم در این عرصه توجه کافی داشته باشیم باید تاوان و بهای سنگینی پس بدهیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول