اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک؛

شهرک دارویی در ساوجبلاغ راه‌اندازی میشود

خبرگزاری فارس: استاندار البرز از راه‌اندازی شهرک دارویی در شهرستان ساوجبلاغ و در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهرک دارویی در ساوجبلاغ راه‌اندازی میشود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، عیسی فرهادی با اعلام این خبر اظهار داشت: با راه‌اندازی شهرک دارویی در ساوجبلاغ ظرفیت ایجاد اشتغال برای 3 هزار و 500 نفر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همه مراحل فنی و اداری این کار طی شده است؛ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهار شرکت بزرگ دارویی و غذایی در این شهرک 10 هکتاری مستقر خواهند شد.
وی ادامه سخنان خود بر سر و سامان دادن اوضاع مالی واحدهای تولیدی- صنعتی که کمبود نقدینگی در شهرستان ساوجبلاغ دارند تأکید کرد و افزود: نه کارخانه در این شهرستان با مشکل نقدینگی و نداشتن توان مالی برای پرداخت بدهی‌های بانکی روبه‌رو هستند؛‌ ساوجبلاغ 700 واحد صنعتی و 25 هزار شاغل دارد که باید تمهیدات لازم به منظور رفع مشکلات آنها انجام شود.
وی تأکید کرد: با برطرف شدن مشکل این کارخانه‌ها که به 35 میلیارد تومان وام بانکی نیاز دارند، هزار و 200 شغل ایجاد شده به دست آنها، تثبیت می‌شود.
فرهادی گفت: مجموعه مدیران استانداری البرز در کارگروه‌های مشترک و در روزهای آینده این مشکل را با مدیران بانک‌ها پیگیری و برای برطرف شدن آن تصمیم‌گیری می‌کنند؛ ایجاد و تثبیت اشتغال در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است باید از اولویت‌های اصلی همه دستگاه‌های اجرایی باشد .
استاندار البرز در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری باید 60 هزار شغل در  استان البرز ایجاد شود؛ ادارات کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، راه و ترابری، تعاون و بهزیستی در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.
فرهادی افزود: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسکن و شهرسازی، بازرگانی، صندوق مهر امام رضا و منطقه ویژه پیام با عملکردی ضعیف در زمینه معرفی برای ایجاد اشتغال به اهتمامی جدی نیاز دارند .
وی افزود: همه مدیران کل این استان شخصا موظف به پیگیری و شرکت در جلسات و کارگروه اشتغال هستند و هیچ کم کاری در این باره از هیچ کس پذیرفته نیست .
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود از اعلام آمادگی بخش خصوصی به منظور آماده‌سازی زمین 800 هکتاری شهرک صنعتی جنوب این شهرستان خبر داد.
وی افزود: با آماده‌سازی و واگذاری اراضی این شهرک به سرمایه‌گذاران، امکان ایجاد اشتغال برای 50 هزار نفر فراهم می‌شود؛ دسترسی مناسب به فرودگاه پیام، جاده قدیم و آزاده راه کرج- قزوین از مزایای این منطقه صنعتی است .
حدادی افزود: 40 واحد تولیدی – صنعتی در این شهرستان برای دریافت تسهیلات بانکی در مجموع به مبلغ 61 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند .
وی گفت: با اعطای این تسهیلات، 3 هزار و 200 شغل جدید در این شهرستان ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول