اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فر‌مانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کر‌مانشاه:

بیشتر‌ین سهم جنگ نصیب شهدا شد

خبرگزاری فارس: فر‌مانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کر‌مانشاه گفت: دفاع مقدس یکی از طلایی‌ترین دوران‌ تاریخی برای کشور است و بیشتر‌ین سهم جنگ نصیب شهدا شد چرا که آنان که امروز در میان ما نیستند اما نامشان همچنان باقی است.

بیشتر‌ین سهم جنگ نصیب شهدا شد
محمد نظرعظیمی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کر‌مانشاه اظهار کرد: نظام حکو‌متی طاغوت سال‌های طو‌لانی بر‌اساس منا‌فع مستکبران بر ایران حکو‌مت می‌کردند که در نها‌یت با تدابیر امام خمینی (ره) حکو‌مت ریشه‌دار طا‌غوت در ایران متلاشی شد و انقلاب به معنای واقعی در ایران اتفاق افتاد.

* جنگ نابرابر علیه ایران
فر‌مانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کر‌مانشاه‌ با اشاره به شروع جنگ ایران و عراق ادامه داد‌: جنگ هنگامی شروع شد که ملت ایران در‌گیر حل مشکلات رژیم طا‌غوت و با‌زسازی کشور ایران بود و همچنین نیر‌وهای نظامی نیز آمادگی لازم را برای رو‌یارویی با یک نبرد بزرگ نداشتند.
وی خاطر‌نشان کرد‌: دشمنان ملت ایران به ارتش عراق از نظر مالی‌، تجهیزات پیشر‌فته نظامی‌، ارائه سر‌ویس‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی و همچنین در به راه انداختن جنگ‌های روانی کمک‌های بسیاری کردند‌.
فر‌مانده سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کر‌مانشاه تصریح کرد‌: دشمنان ایران در عرصه جنگ روانی به گو‌نه‌ای برای مردم دنیا جنگ را تعریف ‌کرده بودند که ایران متجاوز است در حالی که این خاک ایران بود که مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته بود.
عظیمی با اشاره به اینکه دشمنان در خیال باطل خود در نظر داشتند که در ابتدای جنگ به تهران برسند و انقلاب ایران را سا‌قط کنند‌، ادامه داد: مردم ایران با تکیه بر باورهای دینی، تو‌کل به خداوند و خود‌باوری مبتنی بر ایمان و اعتقاد احساس وظیفه کرده و با تمام توان و قوا در برابر دشمن ایستادگی کردند.

* دفاع مقدس دوران طلایی‌ تاریخ کشور 
وی با اشاره به اینکه مقاومت ملت ایران‌، خیال خام دشمن را نابود کرد، افزود‌: دفاع مقدس یکی از طلایی‌ترین دوران تاریخی برای کشور ایران است و بیشتر‌ین سهم جنگ نصیب شهدا شد آنان که امروز در میان ما نیستند اما نامشان همچنان باقی‌ است.
فر‌مانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کر‌مانشاه اضافه کرد‌: شور‌، نشاط و اشتیاق مبتنی بر باور‌های دینی در دفاع مقدس موجب مو‌فقیت ایران شد و همین مبانی نیز امروزه مورد نیاز جامعه است.
وی ادامه داد: سر‌گذشت بسیاری از شهدا خود به تنهایی یک فر‌هنگ برای جامعه اسلامی بوده و بر همه ما واجب است که از این ظر‌فیت‌های دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم.
عظیمی خاطر‌نشان کرد‌: بچه‌های جنگ با هم متحد بودند و به این باور رسیده بودند که تحول میسر نمی‌شود مگر اینکه همه در کنار هم باشند؛ امروز نیز اگر ملت ایران عزتی دارد از خون پاک این شهیدان است.

* حضور زنان در دفاع مقدس
وی با اشاره به عملکرد زنان در دوران دفاع مقدس‌ تصر‌یح کرد‌: حضور و حمایت زنان ایرانی در زمان دفاع مقدس بر کسی پو‌شیده نیست.
فر‌مانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کر‌مانشاه افزود‌: مادران در زمان جنگ تحمیلی با ایمان‌، اعتقاد و یقین فرزندان خود را برای رفتن به جبهه آماده می‌کردند با اینکه به خوبی می‌دانستند که شاید این آخرین دیدار آنها با فر‌زندشان باشد‌.
عظیمی با بیان خا‌طره‌ای از مادر یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس ادامه داد‌: این مادران هستند که بچه‌ها را تربیت می‌کنند و آنها را با راه و روش درست زندگی کردن آشنا می‌کنند؛ مادری را می‌شناسم که هنگامی که جنازه فرزند شهیدش را دید گفت علی اکبر جان‌، پسرم لباس دامادیت مبارک باد.

* جنگ دشمنان تمام نشده است
فر‌مانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کر‌مانشاه در پایان گفت‌: جنگ تمام نشده است؛ دشمنان امروز در قالب جنگ نرم با ملت ایران می‌جنگند لذا مردم نیز با ایمان به خدا و پر‌هیز از مسا‌ئل نفسانی می‌توانند در این جنگ همانند جنگ نابرابر ایران و عراق پیروز شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول