اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم سازمان زندان‌ها:

شورای سیاست‌گذاری قرآن در استان‌ها فعال شد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: شورای سیاست‌گذاری قرآن در تمام استان‌ها فعال شده است.

شورای سیاست‌گذاری قرآن در استان‌ها فعال شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محسن ربانی ظهر امروز در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار داشت: در این شورا برای ترویج فرهنگ قرآنی و در قالب کمیته اجرایی برنامه‌های قرآنی سازمان در زندان‌ها تلاش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های چشمگیری در حوزه نماز و قرآن از سال گذشته در این سازمان آغاز شده است، افزود: در این ارتباط توافقنامه‌های سازمان زندان‌ها و دارالقرآن انجام شده که بر اساس آن مقرر شده تا آموزش‌های قرآنی با هدف یکسان سازی آموزش‌ها ارائه شود.
ربانی برگزاری دوره آموزش قرآنی را از برنامه‌های دارالقرآن سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها که از آبان امسال اجرایی خواهد شد، به تمام شرکت کنندگان گواهینامه مربوطه اهدا خواهد شد.
وی با بیان اینکه طی ماه مبارک رمضان 160 هزار ختم قرآن کریم در سازمان زندان‌ها برگزار شده است، افزود: این برنامه فرهنگی در قالب گروه‌های 30 و 60 نفره انجام شده است.
مسئول دارالقرآن کریم سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برگزاری مسابقات قرآنی ویژه سربازان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در دارالقرآن کریم این سازمان عنوان کرد و گفت: این مسابقات در طول سال نیز تداوم دارد.
وی برگزاری کارگاه آموزشی زندگی برای کارکنان و سربازان با حضور اساتید مطرح، انتشار پیک وحی به صورت ماهانه در زندان‌ها، راه‌اندازی شبکه قرآن در زندان‌ها و پخش روزانه دو ساعت برنامه و همچنین تشکیل اتاق فکر قرآن را از دیگر اقدامات دارالقرآن کریم سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور عنوان کرد.
ربانی با بیان اینکه تمام این فعالیت‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در زندان‌ها برای کارکنان، سربازان و زندانیان به اجرا در می‌آید، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های قرآنی به صورت مستمر از نیازهای اصلی و در راستای فرهنگ سازی است.
وی به اهمیت و ارزشی که خداوند برای انسان‌ها قائل است اشاره کرد و گفت: خداوند متعال قرآن و ائمه معصومین(ع) را آشکارترین راه رستگاری بشریت روی زمین قرار داد تا همواره پیروان و دوستداران راه حق زیر سایه الطاف الهی قرار گیرند.
مسئول دارالقرآن کریم سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور یادآور شد: مسلمانان باید در شناساندن فرهنگ جذاب و آموزنده قرآن برای جهانیان که تنها کتاب نجات مردم از جهل و نادانی است تلاش کنند.
چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های کشور در سالن اجتماعات زندان بجنورد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول