اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی اعلام کرد:

ارسال450 اثر به جشنواره شعر ترکی رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 450 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر ترکی رضوی ارسال شده است.

ارسال450 اثر به جشنواره شعر ترکی رضوی
حجت‌السلام محمد باقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از این تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 200 اثر مورد بررسی اولیه قرار گرفته‌است.
وی با بیان اینکه از مجموع آثار ارسالی 250 اثر مربوط به موضوع این جشنواره است، تصریح کرد: در حوزه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شعر ترکی رضوی امسال، نسبت به جشنواره سال گذشته شاهد رشد 70 درصدی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه ارومیه امسال میزبان جشنواره شعر رضوی است، خاطرنشان کرد: 187 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته‌اند که از این تعداد 30 اثر از هنرمندان سایر کشورها و مابقی از آثار هنرمندان ایرانی است.
کریمی با بیان اینکه شاعرانی از کشورهای عراق، ‌ترکیه، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: 60 درصد از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره آثار جوانان است.
وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری این جشنواره یک نفر به عنوان مشاور شعر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب و حکم او صادر شده است،‌ افزود: جشنواره شعر ترکی رضوی 13 و 14 مهر ماه امسال در ارومیه برگزار می‌شود.
کریمی با اشاره به ویژگی‌های این جشنواره، گفت: برگزاری جشن‌های رضوی در 150 مسجد، پخش این جشنواره از شبکه سراسری سحر، برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان، برگزاری جشنواره نام‌ها و نشانه‌های شعر رضوی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه از برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در این استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره نیز در آینده نزدیک با تامین اعتبارهای لازم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول