اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

آمادگی برای تغییر در ساختار نظام آموزشی مدارس

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در صورت ابلاغ تغییر ساختار نظام آموزشی 3-3-6 آمادگی اجرای آن را دارد.

آمادگی برای تغییر در ساختار نظام آموزشی مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه قربان ظهر امروز در مراسم بازگشایی مدارس"گلبانگ مهر" با اشاره به تصویب تغییر ساختار نظام آموزشی3-3-6 در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که در صورت ابلاغ این تغییر را انجام دهد.
معاون وزیر افزود: وزارت آموزش و پرورش از سال گذشته تمهیداتی را در راستای تغییر در ساختار نظام آموزشی اندیشیده است و این توانایی را دارد که به محض اعلام آن را عملیاتی کند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از استخدام 66 هزار نیروی جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در رابطه با تحول اداری و زمینه نیروی انسانی با کاهش نیروی وزارتخانه به هزار و500 نفر، کارها با سرعت و دقت بیشتری پیش می‌رود.
قربان افزود: از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش تغییر کتاب‌های درس ابتدایی است، زیرا کتاب پایه اول دبستان از اول انقلاب تاکنون هیچ تغییری نداشته است، اما امسال در کتاب ریاضی 100درصد، کتاب علوم 80 درصد، فارسی و قرآن هم بهینه‌سازی شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به آموزش معلمان را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: آموزش معلمان در اولویت وزارتخانه است که با شیوه‌های جدید به غیر از آموزش حضوری، آموزش از طریق
لوح‌های فشرده آموزشی و کتاب‌های راهنمای معلم که قبل از شروع سال تحصیلی در اختیار معلمان به ویژه معلمان پایه ابتدایی قرارگرفته اقدام شده است.
قربان ایجاد معاونت آموزش ابتدایی در این وزارتخانه را نشان از نگاه ویژه به مقطع ابتدایی عنوان کرد و افزود: به دلیل اهمیت بالای دوره ابتدایی معاونت آموزش ابتدایی در استان و شهرستان‌ها شکل گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی تجهیزات و نیروها در مدارس ابتدایی از 60 هزار به 50 هزار نفر گفت: ایجاد معاونت اجرایی در مدارس، اختصاص مشاور برای دوره ابتدایی و نیروی تربیت بدنی و ورزش برای مدارس ابتدایی از جمله مواردی است که در دوران وزارت 21 ماهه، حاجی‌بابایی انجام شده است.
قربان افزود: وزارت آموزش و پرورش در هوشمندسازی مدارس، بیمه‌های طلایی معلمان و ساخت مجتمع‌های آموزشی گام‌های بلندی برداشته است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عناصر اصلی در آموزش و پرورش را معلم و دانش‌آموز دانست و خاطر نشان کرد: معلمان نیروی انسانی آینده یک جامعه را تربیت می‌کنند.
قربان گفت: معلمی که نیرویی را تربیت می‌کند، می‌تواند صنعت، اقتصاد و در حوزه دیگر در کشور را رشد دهد، باید قبل از اینکه معلم دیگران باشد، معلم خود باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمی که بتواند به تهذیب نفس برسد، می‌تواند دانش آموزی را تربیت کند و از آنجایی که رفتار معلم برای دانش آموزان الگوست، سعی کند در تمام موارد به ارتقای علمی و تهذیب نفس خود دست پیدا کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول