به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در جلسه پیگیری وضعیت مدارس در سنندج با بیان اینکه هر تغییری با واکنش روبهروست بر فرهنگسازی و اطلاعرسانی موضوع به اولیای دانشآموزان تاکید کرد.
وی اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به فواید پنج روزه کردن فعالیت مدارس، در اجرای این برنامه رویکرد تشویقی دارد.
وی خواستار ترغیب شهرستانها و مناطق برای اجرای این برنامه و تعیین سهم کمی مناطق و برنامهریزی برای سازماندهی و برنامهریزی درسی مدارس دارای ظرفیت در پنج روز کاری شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین با تاکید بر پیگیری مسائل به صورت مسئله محور و برنامهریزی امور، خواستار تعیین نسبت دانشآموزان شبانهروزی به کل دانشآموزان مقطع راهنمایی و متوسطه استان و مقایسه آن با میانگین کشوری برای اتخاذ راهکارهایی برای افزایش پوشش تحصیلی، ارتقای کیفیت مدارس شبانهروزی و افزایش بهرهوری از منابع موجود شد.
ساکی بررسی وضعیت مدارس شبانهروزی و تعدیل این مدارس در نقاط غیرضروری را از برنامههای آموزش و پرورش در سالجاری ذکر کرد و گفت: آمار پایه برنامهریزی است و اگر آمار درست در دسترس نباشد قادر به برنامهریزی نیستم.
وی همچنین بر گردآوری آمار صحیح و برنامهریزی امور به صورت کمی و عملیاتی تاکید کرد و توجه به این مهم را نیازمند همفکری و همکاری مجموعه آموزش و پرورش دانست.
در این نشست همچنین بر پنج روزه کردن فعالیت تمام هنرستانها و مدارس خاص استان در سال تحصیلی آینده تاکید شد.
انتهای پیام/صا30
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.