اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد گیلان:

مدیریت پسماند با نگاه توسعه پایدار باشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: نگاه جامعه به مباحث مدیریت پسماند باید با توسعه پایدار همسو باشد.

مدیریت پسماند با نگاه توسعه پایدار باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمدعلی یوسفی در نخستین همایش استانی مدیریت پسماند شهری و روستایی گیلان در هتل آسپیناس آستارا اقدام‌های مورد نیاز برای مدیریت ساختار زیست‌محیطی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشورها دانست.
وی عنوان داشت: بر اساس سطح توسعه کشورها درجه اهمیت آن متفاوت است تا جایی که در کشورهای کمتر توسعه یافته از اولویت‌های توسعه خارج شده و گاهی به بحران‌هایی دامن میزند که قدرت تصمیم‌گیری و سیاستگذاری را از متولیان امر سلب می‌کند.
مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه نگاه جامعه به مباحث مدیریت پسماند باید با نگاه توسعه پایدار همسو باشد، ابراز داشت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به دلیل زیست‌محیطی برخی از حوزه‌های فنی و تکنولوژی خود را تحت بازنگری اساسی قرار میدهند و پیمان‌های بین‌المللی را برای صیانت از محیط زیست منعقد می‌کنند.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم نقش محیط زیست را در حفاظت انسان اساسی و مهم دانست و اظهار داشت: توجه به این مسئله به ویژه در شمال کشور و منطقه توریستی و گردشگری آستارا بیشتر نمایان است.
فرهاد دلق‌پوش با اشاره به میزان رو به رشد انواع زباله‌های تولید بشر و تاثیر مخرب آن بر محیط زیست، افزود: پرداختن علمی و عملی به مباحث پسماند در کشورهای توسعه یافته دنیا و مدیریت درست آنها موجب شده تا زباله‌ها و پسماندها به طلای کثیف شهرت یابد.
وی با بیان اینکه زباله میتواند تبدیل به مواد مختلف شود، خاطرنشان کرد: با این تبدیل شدن، زباله می‌تواند دوباره وارد چرخه مصرف شود.
فرماندار آستارا نیز در این مراسم ارزش قائل شدن به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و دیگر موجودات کره زمین را اساسیترین موضوع در زمینه بقای زندگی دانست.
کیوان اسدپور با اشاره به اینکه کنترل آلودگیها بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل میدهد، اذعان داشت: افزایش جمعیت توسعه شهرنشینی و رشد فعالیت‌های صنعتی و تغییر الگوی مصرف موجب میشود تا سالانه میلیون‌ها تن زباله در کشور تولید شود.
وی افزود: وجود هزاران تن زباله در مناطق مختلف چالشی است که موجب دغدغه بسیاری از مسئولان و مردم شده و یکی از عوامل مهم برای سرعت بخشیدن به کنترل و بهینه‌سازی این مهم همکاری مردمی است.
فرماندار آستارا همراهی و همکاری مردم در این زمینه را مهم و تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: همکاری مردم موجب می‌شود تا برنامه‌های اجرا شده نتیجه‌بخش شود و منابع طبیعی و محیط زیست ما نیز از تخریب و نابودی در امان بماند و حفظ شود.
این همایش با حضور مسئولان و مدیران سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست و با هدف فرهنگ‌سازی درباره راه‌های دفع زباله و استفاده از پسماندها و به‌کارگیری فناوریهای نوین در مدیریت پسماند برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول