اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری:

استدلال امام صادق (ع) کارکرد شمشیر را داشت

خبرگزاری فارس: معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری حفظ و صیانت از دین را رسالت امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: قلم، بیان و استدلال امام صادق (ع) کارکرد شمشیر را داشت.

استدلال امام صادق (ع) کارکرد شمشیر را داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به دوره‌های مختلف اسلام اشاره ‌و اظهار کرد: از تولد اسلام تا زمان علی (ع) دوره جهاد و مبارزه بود.
وی با تاکید براینکه اسلام با منطق، قلم و کتاب پیام و رسالت خود را آغاز کرد، افزود: دشمنان هر جا علیه اسلام از زور استفاده می‌کردند با شمشیر با آنها مقابله می‌شد.
مروی به دوران امام علی (ع) اشاره و عنوان کرد: معاویه در آن زمان هیچ اعتقادی به پیامبر (ص) نداشت.
معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری اواخر قرن اول و همچنین قرن دوم و سوم پس از هجرت را دوره‌‌ای دیگر در اسلام خواند و تصریح کرد: در این دوران دگرگونی در جامعه اسلامی به وجود آمد.
وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ ایران و روم در قرن اول هجری از بین رفته بودند و اسلام در دنیا گسترش پیدا کرده بود.
به گفته مروی، در دوران امام صادق (ع) در تمام عالم صحبت از اسلام، قرآن و پیامبر خاتم (ص) بود.
معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، گرایش توده‌های مردم به طرف اسلام در این دوران را فراوان توصیف کرد و گفت: همه می‌خواستند حقیقت اسلام را بفهمند و تازه مسلمان شده‌ها برای درک و فهم حقیقت دین تلاش می‌کردند.
وی با بیان اینکه مخالفان دین نیز در دوران امام صادق (ع) برای مبارزه با اسلام به میدان آمده بودند، خاطرنشان کرد: نحله‌های فکری و کلامی مختلفی بین مسلمان به وجود آمده بود.
مروی به فعال شدن مسیحیان، زرتشتی‌ها و اهل کتاب برای دفاع از مبانی دینی خود اشاره ‌و بیان کرد: اختلاف‌های فکری و فقهی در زمان امام صادق (ع) شدت گرفته بود و در این زمینه محدودیتی برای کسی قائل نبودند.
معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری رسالت امام صادق (ع) به عنوان حجت خدا را حفظ و صیانت از دین عنوان و تصریح کرد: قلم، بیان و استدلال در دوران امام صادق (ع) کارکرد شمشیر را داشت.
وی به حمایت امام صادق (ع) از علویانی که برای مقابله با خلفا با خلوص نیت برخاسته بودند اشاره کرد و متذکر شد: قلم و کتاب عرصه اصلی امام صادق (ع) برای حفظ دین بود.
مروی حوزه درس علمی امام صادق (ع) را سبب حفظ اسلام در آن دوران ذکر و اظهار کرد: امام صادق (ع) با قلم، کتاب و پرورش انسان‌های عالم و فقیه با کسانی که با اصل دین و اسلام مخالف بودند مقابله می‌کرد.
معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام صادق (ع) با زدودن پرده‌های جهل و غفلت فطرت انسان‌ها را آشکار می‌کرد، بیان کرد: خداشناسی در فطرت تمام انسان‌ها وجود دارد و افراد با شناخت از خود به خداشناسی می‌رسند.
وی انسان غافل از خدا را گم شده نامید و تصریح کرد: امام صادق (ع) پاسخ کسانی که با اصل توحید و دین مخالف بودند را می‌داد.
مروی امام صادق (ع) را تربیت‌کننده عالمان برای پاسخگویی به شبهات خواند و گفت: امام صادق (ع) با تربیت عالمان دینی اسلام را زنده کرد و مانع از بین رفتن دین توسط نحله‌های کاذب شد.
معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری تلاش امامان (ع) برای حفظ دین را طبق شرایط روز عنوان و ابراز کرد: امام (ع) برای حفظ دین هر تلاشی لازم بود انجام می‌دادند.
وی با اشاره به شرایط امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: شرایط در زمان امام حسین (ع) به گونه‌ای بود که باید برای حفظ اسلام مبارزه می‌کرد ضمن اینکه در زمان امام حسن (ع) حفظ اسلام در صلح بود.
مروی اعمال، رفتار، عبادت و زندگی ائمه (ع) برای شیعیان را الگو دانست و خاطرنشان کرد: اگر حوزه درس علمی امام صادق (ع) نبود، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول