اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان ‌قم خبر داد:

سال تحصیلی 212 هزار دانش‌آموز قمی آغاز شد‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 212 هزار و 832 نفر دانش‌آموز قمی در مقاطع مختلف سال تحصیلی خود را همزمان با سراسر کشور آغاز کردند.

سال تحصیلی 212 هزار دانش‌آموز قمی آغاز شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ بصیرت و پایداری که‌ به صورت نمادین در دبیرستان شاهد جوادالائمه (ع) برگزار شد، در نخستین روز از بازگشایی مدارس، اظهار کرد: هر سال دانش‌آموزان در نخستین روز مهر ماه به مدرسه‌ می‌روند و با ورود آنها خون تازه‌ای در رگ‌های ملت جریان می‌یابد.
وی در ادامه گفت:‌ آمادگی دانش‌آموزان برای شروع یک سال تحصیلی و شوق آموختن چهره زیبایی را در جامعه به تصویر می‌کشد که برای تمام ملت جذاب و قابل تامل است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ‌قم به اهمیت هزینه کردن برای دانش‌آموزان اشاره و ابراز کرد: هزینه‌ای که صرف علم‌آموزی دانش‌آموزان‌ می‌شود در آینده‌ای نزدیک منفعتی چند برابر خواهد داشت  و نقشی بنیادین برای پیشرفت علم در جامعه دارد.
وی افزود‌: قدرت و ضعف آموزش ‌و پرورش تاثیر مستقیمی در همه نهادهای اجتماعی در جامعه دارد و نباید از نقش آن در تحول و پیشرفت اجتماعی غافل شد.
امین‌جعفری به رویکرد وزارت آموزش‌ و پرورش نسبت به مقطع متوسطه اشاره کرد و گفت: رویکرد این وزارتخانه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تقویت در بخش فنی و حرفه‌ای است.
وی بهره‌مندی دانش‌آموزان از مهارت‌های فنی را از دیگر برنامه‌های وزارت آموز‌ش ‌و پرورش دانست و تصریح کرد: هزینه ‌مهارت‌های فنی دانش‌آموزان خاص از شهریه‌ای که بابت تحصیل می‌پردازند، تامین می‌شود.
وی با اشاره به موفقیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در زمینه شاخصه‌های تجهیز و آموزش استان قم ،‌گفت: بر اساس این شاخصه‌ها استان قم به رشد هفت درصدی در تجهیز مدارس، کارگاه‌های آیتی و فناوری‌های نوین و فرآیند یادگیری رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ‌قم  خاطرنشان کرد: سال گذشته 153 مدرسه قرآنی در استان قم به فعالیت پرداختند و امسال سهمیه 306 مدرسه قرآنی به استان قم ابلاغ شد.
امین‌جعفری گفت: امروز 212 هزار و 823 نفر دانش‌آموز قمی همزمان با دانش‌آموزان سراسر کشور سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول