اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملکان:

تزکیه و تربیت قبل از تعلیم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان ملکان گفت: در دین اسلام بر تزکیه و تربیت قبل از آموزش تاکید شده است.

تزکیه و تربیت قبل از تعلیم است
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، حجت‌الاسلام حافظ زمانی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان شهرستان ملکان اظهار داشت: در دین اسلام و آیات قرآن‌، علم و  تربیت‌ از عظمت و جایگاه  بزرگی برخوردار است.
وی افزود: نخستین وحی به پیامبر اسلام از جانب خداوند کلمه خواندن بود.
امام جمعه ملکان علم را وسیله‌ای برای زدودن ظلمت از وجود انسان دانست و تصریح کرد: خدا به هنگام مبعوث پیامبران تعلیم و تعلم را از ماموریت‌های اصلی و ویژه پیامبران قرار داده است. 
زمانی تزکیه و تربیت را‌ قبل از تعلیم‌ دانست و خطاب به معلمان و دانش‌آموزان گفت: قرآن در درجه اول برای ما تزکیه را بیان کرده است و پیامبر اسلام  انسان‌ها را اول تربیت داده بعد تعلیم و همچنین خداوند در هنگام فرستادن وحی به پیامبر اول خواندن را نازل کرده است.
وی ادامه داد: هر معلم در هر درس و رشته‌ای که تدریس می‌کند  برای خود لازم بداند هر روز  حداقل 10 دقیقه برای تزکیه و تربیت دانش‌آموزان خود وقت بگذارد و برای دانش‌آموزان مطالب اخلاقی دینی اعتقادی بگوید.
امام جمعه ملکان با بیان اینکه گمراهی انسان‌ها از بی‌سوادی نیست، اظهار داشت: مگر سلمان رشدی بی‌سواد بود که علیه خدا و دین کتاب نوشت.
زمانی به توطئه دشمنان انقلاب برای انحراف نسل جوان و نوجوان اشاره کرد و مسئولیت مسئولان و معلمان را در این راستا مهم و سنگین خواند.
وی یاد و خاطره معلمان و دانش‌آموزان شهید را گرامی داشت و تصریح کرد: اگر امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف در کمال امنیت مشغول ساختن ایران اسلامی هستند همه اینها مرهون از خود گذشتگی شهدا است.
زمانی ادامه راه شهدای دانش‌آموز را وظیفه هر جوان و نوجوان دانست و گفت: آنها  در سنگر دفاع ایثار و  جان خود را فدا کردند  تا شما به امنیت برسید شما هم باید در سنگر فراگیری  ایمان و علم ادامه دهنده راه شهدا باشید.
وی دانش‌آموزان را به برنامه‌ریزی  درسی در کنار ورزش و تفریح دعوت کرد و اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی امروز با کشف و تولید  انرژی هسته و سلول‌های بنیادی و هواپیمای جنگی  جهانیان را در بهت قرار داده‌اند.
امام جمعه ملکان به محرومیت امکانات آموزشی در رژیم ستمشاهی اشاره کرد و گفت: در زمان ستمشاهی امکانات امروزی برای درس خواندن وجود نداشت.
مدیر اداره آموزش و پروش ملکان‌ نیز در این مراسم در سخنانی از دانش‌آموزان خواست از معاشرت با افراد ناباب و متفرقه پرهیز کرده کنند.
علی دهقانی مراقبت از دانش آموزان و عدم اعمال سخت‌گیری‌های بی‌مورد در مورد آنها را نیز از اولیا خواستار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول