اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

صعود به قله‌های کمال بدون علم و دانش مقدور نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صعود به قله‌های کمال را بدون داشتن علم و دانش ممکن ندانست.

صعود به قله‌های کمال بدون علم و دانش مقدور نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز جمع دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهراء تبریز اظهار داشت: تاکید خداوند در نخستین روز ابلاغ رسالت بر خاتم پیامبران در خصوص علم و دانش بود چرا که رمز سعادت جامعه اسلامی داشتن ابزار ارزشمند علم و دانش است.
وی افزود: رشد و بالندگی علمی جز با ایمان و تقوا میسر نمی‌شود و ایجاد انشقاق بین علم و ایمان موجب سقوط انسان در جهنم دنیا می‌شود.
امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در فرمایشات خود برای رسیدن کشور به اوج قدرت در عرصه‌های بین‌المللی بر تحول علمی و مهندسی فرهنگی به عنوان موتور محرکه فرهنگ اسلامی تاکید دارند و امروز با دستیابی به فناوری‌های نوین و موفقیت در المپیادهای جهانی می‌توان به این امر امیدوار بود.
آیت الله مجتهدشبستری همچنین با تاکید بر اینکه در هیچ مکتبی به اندازه اسلام در خصوص علم آموزی سفارش نشده است، گفت: کسانی که اطلاعات علمی مناسب داشته باشند می‌توانند با توجه به نیازهای عصر خود به سئوالات راهجویان حقیقت پاسخ داده و اسباب هدایت آنان را فراهم سازند.
وی در ادامه با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دانش‌آموزان باید همچون رزمندگان استقامت در راه خدا را لازمه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ بدانند و در شرایط کنونی که دشمن توان هیچگونه تعرض نظامی به مرز و بوم نظام اسلامی را ندارد در سنگر علم و دانش تلاش مجاهدانه داشته باشند.
امام جمعه تبریز همچنین گفت: دختران دانش‌آموز باید با حفظ حجاب خود و مجاهدت در درس‌ها ارزش‌های دینی را پاسداری کرده و این امر را در ردیف عبادات خود محترم بشمارند.
وی دوری از تبلیغات جذاب و سوء رسانه‌های بیگانه را برای داشتن روحی آرام و فکری متعالی ضروری دانست و بر حرکت در مسیر اسلام تاکید کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول