اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش گچساران:

نهادینه‌کردن آموزه‌های دینی در مدارس ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: نهادینه‌کردن آموزه‌های دینی و ترویج هرچه بیشتر مفاهیم اسلامی و قرآنی در مدارس امری لازم و ضروری است.

نهادینه‌کردن آموزه‌های دینی در مدارس ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در جمع دانش‌آموزان در مدرسه شاهد پسرانه شهید همت این شهرستان با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع‌مقدس، رویدادی ماندگار در تاریخ انقلاب است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی به انجام مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: در این راستا برای شاداب‌سازی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، انجام نقل و انتقالات، زیباسازی و تعمیر و تجهیز مدارس برای بازگشایی باشکوه سال جدید تحصیلی اقدام شده است.
مرادی با بیان این‌که روزهای آغازین مدرسه از جهات مختلف دارای اهمیت است، ابراز داشت: ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا در دانش‌آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل، کاهش دغدغه، اضطراب و تردید و آشنایی با شخصیت و دیدگاه‌های دانش‌آموزان در روزهای آغاز مدرسه از نکات مورد توجه است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران با تأکید بر ترویج هرچه بیشتر آموزه‌های دینی در کنار یادگیری علم تصریح کرد: با همت و تلاش همکاران فرهنگی، سخت‌کوشی دانش‌آموزان و همراهی و حمایت اولیا، باید موفقیت‌های آموزش و پرورش گچساران در سال تحصیلی جدید تداوم و ارتقا یابد.
مرادی با تأکید بر استمرار روند رو به رشد دستگاه تعلیم و تربیت گچساران در تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش از دانش‌آموزان و معلمان خواست در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
وی از آغاز به تحصیل افزون بر 25 هزار دانش آموز در گچساران در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: 184مرکز آموزشی دولتی و 99 مدرسه غیرانتفاعی نسبت به پذیرش دانش‌آموزان اقدام کرده‌اند.
این مقام مسئول در گچساران با بیان اینکه 66 درصد از معلمان این شهرستان دارای مدرک تحصیلی کاردانی به بالا هستند، متذکر شد: تعداد کلاس‌های درسی در سال 90 در مناطق شهری و روستایی گچساران افزون بر 14 هزار مورد برای هر سه مقطع تحصیلی است.
مرادی تلفیق هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید را عاملی مهم برای اثربخشی اهداف دفاع مقدس بر جوانان و نوجوانان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، فرصت تحصیل و تلاش برای فرزندان این کشور فراهم شد و برای این امر باید همواره شاکر خداوند تعالی باشیم.
مرادی با بیان اینکه ‌آموزه‌‌های بسیاری از دوران حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس می‌توان فراگرفت، عنوان کرد: این آموزه‌ها اگر در سطح مدارس و برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف بازگو شود، می‌تواند بر کار و فعالیت آنان تاثیرگذار باشد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران تقارن و تلفیق این دو اتفاق با یکدیگر را‌ فرصتی طلایی برشمرد و اذعان داشت: باید از این فرصت برای بیان ارزش‌های آن دوران استفاده‌های لازم برده شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول