اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار؛

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کردستان طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: مراسم نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کردستان با حضور استاندار، فرماندار سنندج و مدیران کل ادارات در دبیرستان بحرالعلوم سنندج برگزار شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کردستان طنین‌انداز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مراسم نمادین که پیش از ظهر امروز در دبیرستان بحرالعلوم شهرک بعثت سنندج برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش استان به منظور ارتقای جایگاه این اداره‌کل در کشور اشاره کرد و گفت: احداث مجتمع‌های آموزشی و پرورشی یکی از این اقدامات است.
خسرو ساکی افزود: همزمان با افتتاح پروژه آموزشی و پرورشی شهید مفتح سننندج، 84 مجتمع دیگر در سطح استان افتتاح خواهد شد که این زمینه استفاده بهینه از تمامی امکانات موجود در استان را برای تمامی دانش‌آموزان شهری فراهم می‌کند.
به گفته وی، اجرای آیین‌نامه شورای معلمان نیز در این مجتمع‌ها میسر می‌شود و افزایش بهره‌وری از کار گروهی به ویژه در زمینه فرهنگیان و معلمان محقق می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح مجتمع‌های آموزشی و پرورشی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برای تحولی بنیادین در زمینه‌های آموزشی و پرورشی در استان است.
ساکی در ادامه از یک نوبته شدن مدارس در استان خبر داد و گفت: امروز 83 درصد از مدارس استان در نوبت صبح دایر می‌شوند.
وی عنوان کرد: تقویت انگیزه دانش‌آموزان برای یادگیری بیشتر و ایجاد نشاط و شادی در دانش‌آموزان و معلمان، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق‌برنامه برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان و انعطاف برنامه‌های آموزشی و پرورشی متناسب با شرایط سنی و استعداد دانش‌آموزان از اهداف یک نوبته شدن مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین از تحصیل 216 هزار و 412 دانش‌آموز در سطح مدارس استان کردستان طی سال ‌تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 113 هزار و 74 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 62 هزار و 762 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و 71 هزار و 287 دانش‌آموز در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه 184 هزار و 28 نفر در مناطق روستایی و 77 هزار و 284 نفر در مناطق شهری تحصیل می‌کنند، اذعان داشت: 3 ‌هزار و 424 مدرسه با 12 هزار و 217 کلاس درس امسال آماده پذیرش این تعداد دانش‌آموز است.
مجتمع آموزشی و پرورشی شهید مفتح به مساحت 2 هزار و 200 مترمربع در قالب 12 کلاس درسی و 17 کلاس غیردرسی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 710 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول