اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در کردستان؛

21 هزار دانش‌آموز راهنمایی آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور 21 هزار دانش‌آموز پایه اول راهنمایی ظهر امروز آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

21 هزار دانش‌آموز راهنمایی آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند
  به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون آموزش و پرورش متوسطه استان کردستان ظهر امروز در مراسم بازگشایی مدارس، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 261 دانش‌آموز در قالب 12 هزار کلاس درس در سه هزار مدرسه استان به تحصیل مشغول می‌شوند.
 طالب محمدی دوره راهنمایی را دوران طلایی زندگی انسان دانست که در آن فرصت مناسبی برای یادگیری، هدف‌یابی، سازگاری با محیط، کسب استقلال فردی و لذت بردن از زندگی است.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی در سن بلوغ قرار دارند، تصریح کرد: این سن، سن استقلال‌طلبی و تحول دانش‌آموزان است و اولیاء و مربیان در برخورد با دانش‌آموزان باید به نحو ملایم‌تری عمل کنند.
معاون آموزش و پرورش متوسطه استان کردستان یک نوبته کردن و هوشمندسازی مدارس را یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: 82 درصد مدارس به صورت یک شیفته اداره خواهد شد و شیفت بعد از ظهر به مکانی برای برنامه‌های فوق برنامه از جمله آموزش قرآن، ورزش، و فعالیت‌های دروس تقویتی مبدل می‌شود.
محمدی افزود: در سطح استان کردستان 10 طرح هدفمند در راستای تحول در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
به گفته وی به منظور تقویت و انس هرچه بیشتردانش‌آموزان با قرآن طرح آموزش روخوانی و مفاهیم قرآنی از سال 90 آغاز شده است، همچنین تاکنون طرح غنی‌سازی تجارب یادگیری در دروسی مانند ریاضی و علوم در راستای اثربخشی بیشتر به دانش‌آموزان این دروس و ارتقاء فضای آموزشی متناسب با محتوای کتب طی 3 سال اخیر در حال اجر است.
محمدی خاطرنشان کرد: طرح آموزش مبنی بر رویکرد تربیتی معلمان، طرح مشارکت دانش‌آموزان با هدف ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان، طرح معلمان چندمهارتی با هدف افزایش کارایی، استفاده بهینه از نیروی انسانی به ویژه در مناطق کم‌جمعیت، طرح ارتباطات و فناوری با رویکرد تقویت مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، طرح آموزش‌های زندگی، طرح ارزشیابی آغازین در راستای آغاز مناسب سال تحصیلی
جدید و طرح نوجوان خوارزمی در 8 زمینه علمی (تاریخ، جغرافی،حرفه و فن،ریاضی و.....) از  دیگر طرح‌های اجرایی اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان کردستان عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول