اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

دانش‌آموزان با تلاش بر سکوهای علمی گام بگذارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: دانش آموزان با سعی و تلاش بر سکوهای علمی و المپیادهای جهانی دست پیدا می‌کنند.

دانش‌آموزان با تلاش بر سکوهای علمی گام بگذارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس گلپایگان که در هنرستان شهید بهشتی برگزار شده بود، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس مقارن شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: دانش‌آموزان باید برای مقابله با دشمنان اسلام و بشریت با سلاح روز پیش روند، بسیاری از دانش‌آموزان از این هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها به پا خواستند و در مقابل دشمن ایستادن و سینه سپر کردند و با تمام وجود از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان ادامه داد: شهیدان از هستی خود گذشتند و رفتند تا ما بمانیم و علمدار انقلاب اسلامی و نهضت حسینی و راه شهیدان باشیم.
وی تصریح کرد: شهیدان به ما درس ایثار و فداکاری به ما آموختند تا مکتب سرخ شهادت برای همیشه پایدار بماند.
اسماعیلی گفت: دیروز وظیفه آحاد ملت به دوش گرفتن سلاح جنگی و حضور در میدان نبرد بود، ولی امروز سلاح جنگی تغییر کرده و باید در جنگ نرم با بیان و نوشتار و گفتار به نبرد با دشمن برویم.
وی اظهار داشت: دانش آموزان باید با سلاح دانش و تعلیم و تربیت بر مناصب کشوری تکیه کنند و آرزو داریم شما دانش آموزان را روزی در مقام وزارت و ریاست جمهوری و سایر مقام‌های ارشد کشوری ببینیم.
امام جمعه گلپایگان اضافه کرد: ایران اسلامی نشان داده که از همه توانمندی‌ها و قابلیت‌های استعدادهای درخشان استفاده می‌کند و گواه این امر حضور دانش‌آموزان و دانش پژوهان در عرصه‌های بین‌المللی و المپیادها است.
وی افزود: روزی اجازه نمی‌دادند که دانش‌آموزان ما به رشد و تعالی برسند و آنها را تحقیر می‌کردند و هیچ جایگاهی برای آنها در عرصه‌های بین‌المللی نبود ولی دانش‌آموزان نشان دادند که با سعی و تلاش و کوشش می‌توانند بر سکوهای علمی گام بردارند.
 
*دانش‌آموزان به دو بال تعلیم و تربیت مجهز شوند
در ادامه رئیس آموزش و پرورش گلپایگان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی بیان داشت: اگر دلاورمردی، ایثار و جان فشانی دلیرمردان ما در دفاع مقدس نبود نمی‌توانستیم امروز با طیب خاطر مشغول تعلیم و تربیت شویم.
مهدی اشراقی افزود: دانش‌آموزان در زمان هشت سال دفاع مقدس سنگر علم و تحصیل را رها کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و در این راه در خون خود غلطیدند.
وی ادامه داد: دشمن در زمان جنگ قابل شناسایی بود ولی بعد از دوران دفاع مقدس دشمنان متوجه شدند که با توسل به زور و نیروی نظامی نمی‌توانند با ما به مقابله بپردازند، بنابراین جنگ سرد و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را آغاز کردند.
رئیس آموزش و پرورش گلپایگان اضافه کرد: دانش‌آموزان باید به دو بال تهذیب، تزکیه، تعلیم و تربیت مجهز شوند و با اتکا به خدای متعال در راه کسب علم و دانش بکوشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول