اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

دفاع مقدس آیینه رشادت‌ها

خبرگزاری فارس: دفاع مقدس آیینه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری‌های یک ملت بزرگ، نشر رسالت شهدا و تجلی وعده الهی به بندگان مومن و مخلص بود و عظمت امروز ایران رهاورد حماسه دفاع مقدس است.

دفاع مقدس آیینه رشادت‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایام دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی نشان‌دهنده عظمت و اقتدار یک ملت ولایت‌مدار و با انگیزه الهی دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) بود.
این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.
هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان ناپذیر برای مردم سلحشور ایران اسلامی بوده و موجب شده که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام، انقلاب و کشور تبدیل شود.
این واقعیت که کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی کشورهای عربی به عراق در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران از کمک‌های نظامی کشورهای غربی و اروپایی بیشتر بوده، بر هیچ کس پوشیده نیست.
تاریخ حقیقی توسط غریب‌ترین مردان انقلاب و مظلومان مقتدر سرزمین‌مان در حافظه‌ها و سینه‌های توده‌‌های محروم عالم نگاشته شده است و صدام رفتنی بود و رفت و سیاهی سوابقش امروز بر همه آشکار شده است.
باید اذعان داشت که با بیداری اسلامی شکل گرفته به تبعیت از انقلاب اسلامی در کشورها، دور نیست که آفتاب حقیقت از پس ابر بیرون آید و آنچه که تاکنون نادیدنی بود، نمایان شود و دنیای غرب در روشنایی حقیقت، کاری جز واژگونه خفتن در پس تاریک‌خانه وجودش نخواهد داشت. 
 
*افتخار می‌کنم فرزند شهید هستم 
فرزند شهید حیدر گل‌محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از شهادت پدرم در دوران دفاع مقدس با سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کردیم و همواره بزرگ‌ترین افتخارم در دوران زندگی، فرزند شهید بودن است و به آن افتخار می‌کنم. 
مرتضی گل‌محمدی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت تعالی فرهنگی جامعه است، افزود: ما در برابر شهدا بسیار کوچک هستیم و در محضر شهدا باید با اراده درونی خود با انس گرفتن شهیدان حرکتی را آغاز کنیم که از دوران دفاع مقدس باز نمانیم.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور جانفشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان سپاه اسلام است، گفت: با وجود اینکه سال‌ها از آن تاریخ پرافتخار سپری شده ولی همچنان با ویژگی‌های خاص الهی به عنوان یک ارزش اسلامی و انقلابی برای نظام و مردم ما می‌درخشد.
فرزند شهید گل‌محمدی بیان داشت: نسل سوم انقلاب بیدار است و اگر چه جوانان نسل سومی انقلاب اسلامی، جنگ را ندیدند و در زمان جنگ هم نبودند، ولی با آن روحیه اطاعت‌پذیری خالصانه و عاشقانه که از مقام معظم رهبری دارند می‌خواهند ارزش‌های انقلاب را پاس بدارند و در جنگ نرم افتخار سربازی ولایت را دارند.
وی با اشاره به اینکه اجر و ثواب فرزند شهید بودن بزرگ‌ترین مدال افتخار است، ابراز داشت: شهادت در اسلام ناب محمدی(ص) افتخاری است که نصیب هر فردی نمی‌شود.

*سلاح ایمان مقابل تمام کفر ایستاد 
یک فرمانده دفاع مقدس نیز با گرامیداشت ایام دفاع مقدس نیز به خبرنگار فارس گفت: در دفاع مقدس انگیزه الهی عامل اصلی پیروزی بود و شاهد بودیم که در این هشت سال سلاح ایمان مقابل تمام کفر ایستاد.
نظرعلی علیزاده با اشاره به توسعه بالندگی کشور افزود: پیشرفت ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانان ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی است.
وی تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز با کسب تجربه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس و داشتن علوم روز دنیا در ساخت تجهیزات نظامی به منظور دفاع از کیان کشور آماده‌اند تا از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ایران اسلامی با قدرت تمام محافظت کنند.
جانشین سابق سپاه قدس گیلان تصریح کرد: دوران دفاع مقدس آزمونی بزرگ برای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و این نشان داد که جمهوری اسلامی ریشه در اعماق دل انسان‌ها دارد.
به گفته وی، آنچه که اسلام را در کانون توجه جهانیان قرار داده مجاهدت دلاور مردان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

*سنگرسازان بی‌سنگر فرهنگی را حمایت کنیم
یک وبلاگ‌نویس گیلان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جنگ تحمیلی وارد حوزه نرم شده و دشمن در حال جنگ نرم با ماست و باید در این حوزه دستگاه‌های فرهنگی و سنگرسازان بی‌سنگر فرهنگی را بیش از پیش حمایت و تشویق کنیم.
حمیدرضا علیپور با تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس افزود: لطف الهی و رشادت‌های مثال‌‌زدنی رزمندگان ایران اسلامی موجب شده تا دشمنان در این زمینه نیز ناکام شوند و پس از هشت سال جنگ نابرابر با ملت ایران نتوانند ذره‌ای از خاک این کشور را اشغال کنند.
وی با بیان اینکه حمایت از فعالان حوزه جنگ نرم در کشور امری ضروری است، یادآور شد: حمایت از این قشر پرتلاش به صورت ویژه در مناسبت‌های خاص انجام می‌شود که باید این امر در ایام مختلف سال گسترش یابد.
این کارشناس سایبری اذعان داشت: ملت قهرمان، سرافراز و همیشه در صحنه ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس سختی‌ها و مصائب فراوانی را تحمل کردند و سرانجام در مقابل چشمان حیرت‌زده شرق و غرب موفق شدند با پیروزی و سرافرازی از این آزمون مهم الهی موفق بیرون آیند و باید تلاش کرد که زوایای پنهان و ناگفته‌های جنگ تحمیلی مستند شود.
وی تصریح کرد: دین‌مداری و پایداری در ارزش‌ها سبب تعالی معنوی و روحی نسل جوان می‌شود که باید برنامه‌ریزان فرهنگی به این امر اهتمام خاص ورزند.
 
*آمریکا صحنه‌گردان جنگ عراق بود
یک استاد دانشگاه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تاکید بر نشر خاطرات دلاورمردی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی مردان بزرگ این دوران به نسل‌های دیگر، اظهار داشت: مسئولان باید با استفاده از آمادگی روحی و روانی جوانان برای آشنایی کامل و دقیق نسل جوان با ابعاد دفاع مقدس، تلاش خود را به‌کار گیرند. 
سید حامد هاشمی با اشاره به ولایت‌مداری رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: اسلام بر پایه اصل ولایت فقیه تشکیل حکومت می‌دهد و در زمان غیبت امام زمان (عج) جایگاه رهبری در نظام اسلامی، جایگاهی منحصر به‌فرد است و باید همه بدانیم که ایران در برابر تمام کفر ابستاد و آمریکا و هم‌پیمانانش صحنه‌گردان جنگ برای عراق بودند.
وی اظهار داشت: آنچه در بحث ولایت فقیه مطرح می‌شود، این است که ولی فقیه حکم خدا را می‌گوید و به همین دلیل رهبری در اصل رساندن و ابلاغ حکم خدا بر مردم است و جایگاه برتری در ولی فقیه وجود دارد که با تبعیت رزمندگان از ولی‌ فقیه در جنگ تحمیلی هیمنه پوشالی غرب و آمریکا درهم شکست.
این کارشناس ‌ارشد حوزه جنگ نرم، بیان داشت: تمام کشورهای غربی در جنگ هشت ساله علیه کشورمان به صدام کمک کردند و این جنگ رنج و مصیبت زیادی برای ملت ما به دنبال داشت.
وی تصریح کرد: اکنون جنگ نرم آغاز شده ضمن اینکه نباید جنگ سخت را به طور کلی منتفی بدانیم و نیروهای مسلح ما همواره آماده پاسخگویی به متعارضان هستند. 
 
*اقتدار بزرگ‌ترین ارمغان دفاع مقدس است
یک کارشناس فرهنگی نیز به خبرنگار فارس اظهار داشت: امروز ملت ایران به این نتیجه رسیده که همه تجاوزات و دشمنی‌ها برای ملت ایران عزت و عظمت و اقتدار به ارمغان آورده است.
حجت‌الاسلام کریم کریمی‌خواه با اشاره به ضرورت انتقال پیام شهدا به جوانان افزود: یکی از ویژگی‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس، استفاده از کسانی است که در طول جنگ جانفشانی‌ها را لمس کرده‌اند. 
وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی، دهها کشور به صورت غیرمستقیم با ایران وارد جنگ شدند ولی نقش رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا پس از هشت سال به پیروزی مقتدرانه در مقابله با شیاطین برسیم. 
این روحانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: ما با هیچ زبانی نمی‌توانیم به تبیین مسئله جنگ بپردازیم و ظلمی که در تاریخ و به ویژه در دهه‌های اخیر علیه ملت ایران صورت گرفت، بی‌سابقه بوده است.
وی ادامه داد: تمام تحلیلگران سیاسی دنیا در آن دوران شکست ایران را قطعی، حتمی و اجتناب‌ناپذیر می‌دانستند زیرا ما در آن دوران ارتش و سپاه منسجمی نداشتیم و آن چیزی که ملت ایران را در بعد سیاسی و نظامی پیروز کرد، مقاومت ملت و تکیه بر قرآن، اسلام و رهبری امام راحل بود.
کریمی‌خواه با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به نظام از ابزارهای مختلف برای از بین بردن وحدت، برادری و دین‌مداری به ویژه در قشر جوان تلاش می‌کند، یادآور شد: همه آحاد جامعه نیازمند هوشیاری و آگاهی بیش از پیش در دفاع از ارزش‌های دینی هستند. 

*دفاع مقدس با قدرت الهی به پیروزی رسید
استاندار گیلان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دفاع مقدس تبلور ایمان و ایثار رزمندگان اسلام بود و با قدرت الهی رزمندگان به پیروزی رسید.
مهدی سعادتی با اشاره به شهادت هشت‌هزار نفر از رزمندگان استان گیلان در راه میهن اسلامی، افزود: این شهیدان در خون خود غلتیدند تا امنیت را برای ایران اسلامی فراهم کنند و امنیت امروز ما مرهون از خودگذشتگی و ایثارگری‌های آنهاست.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: یکی از وظایف ما این است که راه شهیدان را بشناسیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم و گرامیداشت دفاع مقدس در حقیقت تجلیل از ایثارگری‌های یک ملت و نشانه احترام به دستاوردهای متعالی نظام است.
فرمانده دوران دفاع مقدس، بازخوانی رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا را سبب ایجاد تعهد و بیمه شدن جامعه از انحرافات عنوان کرد و بیان داشت: دوران دفاع مقدس اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نقطه عطف در تاریخ برجسته انقلاب اسلامی است که تحکیم، ثبات و سربلندی را در کشور ما به ارمغان آورده است.
وی تصریح کرد: کشور پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار آن روحیه و دلاورمردی‌ها، کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، فنی، نظامی، هنری، اقتصادی، پزشکی به پیشرفت‌های گرانسنگی دست یافته است.
استاندار گیلان با اشاره به استقبال این نهاد استانداری از برنامه‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس، بیان داشت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی در دستور کار مجموعه نهادهای فرهنگی و استانداری گیلان است.
وی، باور جوانان را دستاورد دفاع مقدس دانست و افزود: در اجرای طرح‌های فرهنگی باید از جوانان حمایت کنیم و این آمادگی در مجموعه نهادهای استان وجود دارد.
سعادتی درباره بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروزه لشکر اسلام با شعار سرخ عاشورا و سبز انتظار استکبار را به سرحد عقب‌نشینی کشانده و با بیزاری از جهان تک‌قطبی قصد حاکمیت حکومت بر مستضعفان را دارند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول