اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه پوشاک تبریز:

تولیدکنندگان ایرانی محصولات با کیفیت را با برند خارجی ارائه می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه پوشاک تبریز با بیان اینکه احداث کارخانه پوشاک مشترک ایران و ترکیه ضروری است، گفت: ‌در حالی که بسیاری ار تولیدکنندگان ایرانی محصولات با کیفیت تولید کرده ولی مجبور به عرضه با برند‌های خارجی هستند.

تولیدکنندگان ایرانی محصولات با کیفیت را با برند خارجی ارائه می‌کنند
علی عابدینی امروز در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2011 در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی فارس به استانبول، با اشاره به حضور هیئت پوشاک کشور در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه به تشریح برنامه‌های این هیئت در مدت حضور در ترکیه پرداخت و اظهار کرد: برای نخستین بار در میان اتحادیه‌های صنفی کشور حضور ساماندهی شده اعضای اتحادیه پوشاک کشور در نمایشگاه ترکیه صورت گرفت.
رئیس اتحادیه پوشاک تبریز افزود: 42 نفر از اعضای صنف پوشاک کشور در این نمایشگاه  شرکت دارند که اعضای برجسته اتحادیه و روسای اتحادیه پوشاک کشور نیز هیئت را همراهی می‌کنند.
وی ادامه داد: روسای اتحادیه اسلامشهر، روسا و معاونان ‌اتحادیه کشوری ‌به همراه فعالان برجسته پوشاک کشور نیز در این برنامه اقتصادی حاضر هستند.
رئیس اتحادیه پوشاک تبریز عنوان کرد: حضور در نمایشگاه اکسپو ترکیه، بازدید از کارخانجات پوشاک ترکیه، برگزاری نشست‌های مشترک با فعالان تجاری ترک و نیز انجام مذاکرات اقتصادی از برنامه‌های این هیئت است.
عابدینی ادامه داد: این اقدام  برای نخستین بار در سطح اتحادیه‌های استان صورت گرفته‌ و امیدواریم گامی مهم در زمینه توسعه تجارت خارجی استان باشد.
وی با بیان اینکه احداث کارخانه پوشاک مشترک ایران و ترکیه ضروری است، گفت:  احداث کارخانه پوشاک علاوه بر اینکه موجب کارآفرینی می‌شود، زمینه انتقال تکنولوژی پوشاک ترکیه به کشور را فراهم کرده و‌ در تبدیل تبریز به قطب پوشاک کشور می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی ادامه داد: در راستای تولید محصول مشترک از پنج‌ کارخانه بزرگ پوشاک  استانبول بازدید صورت می‌گیرد.
 
* فعالیت 3 هزار نفر در صنف عرضه پوشاک در تبریز
رئیس اتحادیه پوشاک تبریز با بیان اینکه در تبریز 3 هزار نفر در صنف عرضه پوشاک مشغول  هستند، اظهار کرد:  بیش از  2 هزار و 800  نفراز این اعضا ‌دارای پروانه کسب بوده و فعالیتی رسمی دارند.
عابدینی همچنین اظهار کرد: صنعت پوشاک این قابلیت را دارد که تنها در یک کارخانه به نسبت کوچک چند صد نفر را به کار گیرد، ضمن این‌که با رونق صنعت پوشاک چرخه‌های تولیدی دیگر کشور مانند پنبه‌کاری، کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی نیز رونق می‌گیرند.
 
* هیچ تولیدکننده‌ای راضی به تولید کالای بی‌کیفیت نیست
وی با اشاره به هزینه‌ بالای تولید، خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه‌ها و رقابتی شدن قیمت‌ها این کیفیت کالا است که در ابتدا به دلیل استفاده تولیدکنندگان از مواد نامرغوب ضربه می‌خورد و در نتیجه کالایی که رضایت و مطلوبیت خریدار را تامین نمی‌کند، تولید می‌شود.
عابدینی با بیان اینکه هیچ تولیدکننده‌ای راضی به تولید کالای بی‌کیفیت نیست، عنوان کرد: بنابراین باید شرایط برای تولید محصول با قیمت پایین و مواد مرغوب فراهم شود تا به رونق و سابقه درخشان صنعت نساجی به آن باز گردد.
 
* پوشاک ایرانی به اروپای غربی صادر می‌شود
دبیر اتحادیه پوشاک تبریز تصریح کرد: در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی محصولات با کیفیت تولید کرده ولی مجبور به عرضه با برند‌های خارجی هستند و حتی بسیاری از تولیدکنندگان برای برند‌های خارجی تولید و به اروپای غربی صادر می‌کنند، به نظر می‌رسد که ارتقای محبوبیت کالای ایرانی و جذب اعتماد مشتریان نیاز به یک فرهنگ‌سازی گسترده‌ و طولانی مدت دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول