اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد:

پوشاک و کفش بیشترین حجم قاچاق‌های یزد است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: بیشترین حجم قاچاق استان یزد مربوط به پوشاک و کفش است.

پوشاک و کفش بیشترین حجم قاچاق‌های یزد است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌محمد حسینی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به پرونده کشفیات کالای قاچاق در طول سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته 760 پرونده قاچاق در استان یزد تشکیل شد که ارزش کالاهای قاچاق مشکوفه این پرونده‌ها بالغ بر 114 میلیارد و 704 میلیون ریال بوده است که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن کاهش داشته است.
وی همچنین با اشاره به میزان کشفیات کالاهای قاچاق در طول پنج ماه گذشته عنوان کرد: در این مدت 282 پرونده به ارزش 6میلیارد و 100 میلیون تومان تشکیل شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.
حسینی یادآور شد: اما در شهریورماه چند محموله قاچاق بزرگ در استان یزد کشف شد که بر رقم کل کشفیات استان در سال 90 تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیان کرد: بیشترین کالای قاچاق در سال گذشته شامل پوشاک، کفش، تجهیزات دریافت از ماهواره، برنج، پارچه، مشروبات الکلی و ... بوده است.
حسینی میزان جرائم در نظر گرفته شده برای متخلفان حمل کالاهای قاچاق را در سال 88 بالغ بر 10 میلیارد و 800 میلیون تومان و در سال گذشته بالغ بر 22 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه یزد مسیر ترانزیت کالاهای قاچاق از بندرعباس و چابهار به سمت مرکز، شمال و غرب کشور است، افزود: به همین دلیل چهار گلوگاه و ایستگاه بازرسی در ورودی‌های استان تشکیل شده که این ایستگاه‌ها سالانه مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق کشف می‌کنند.
حسینی، ایستگاه‌های شهید مدنی مهریز، دیهوک طبس، فراغه ابرکوه و خاتم الانبیاء خاتم را چهار گلوگاه اصلی استان یزد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته در شهید مدنی 110 پرونده قاچاق به ارزش 5.2 میلیارد ریال، دیهوک 214 پرونده به ارزش 1.5 میلیارد ریال، فراغه 40 پرونده به ارزش 1.4 میلیارد ریال و خاتم‌الانبیاء 54 پرونده با 357 میلیون ریال تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین قاچاق استان یزد از طریق بندرعباس وارد این استان می‌شود و در بسیاری موارد نیز وارد بازار عرضه استان نشده و به استان‌های دیگر از جمله اصفهان، تهران و استان‌های شمالی می‌رود.
حسینی میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان یزد را نیز در مجموع 64هزار و 980 لیتر در سال 89 اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بخشی از فرآورده‌های قاچاق از طریق رانندگان آژانس، تاکسی‌های درون و برون‌شهری و ... به خارج از کشور صادر شده است، عنوان کرد: در سال گذشته 103 پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شد که 21 مورد مربوط به تاکسی‌های درون‌شهری، 18 مورد تاکسی‌های برون‌شهری، 12 مورد آموزشگاه‌های رانندگی و 89 مورد آژانس‌های مسافربری بوده است.
حسینی خاطرنشان کرد: از مجموع کارت‌های بنزین متخلفان این پرونده‌ها، 252 هزار و 699 لیتر بنزین تخلیه و به شهرهای مرزی ارسال شده است.
وی همچنین با اشاره به حجم بالای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح کشور و به تبع آن استان یزد اظهار داشت: کشور ما دومین واردکننده مواد آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه بعد از کشور عربستان است اما متاسفانه بخش اعظمی از واردات عربستان نیز توسط حجاج خریداری و به کشور وارد می‌شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری یزد نسبت به مشکلات بهداشتی که اغلب کالاها وارداتی در این زمینه برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند، هشدار داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول