اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

یادگاران دفاع مقدس تکریم شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: یادگاران دفاع مقدس به عبارت دیگر جانبازان، ایثارگران و آزادگان باید به‌ شکل مطلوب تکریم شوند.

یادگاران دفاع مقدس تکریم شوند
محمد‌علی پرتویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سردشت با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: اغلب جانبازان در زمینه تهیه دارو، فراهم کردن امکانات درمانی و ... با مشکلات متعددی مواجه هستند که انتظار می‌رود به‌ پاس قدردانی از فداکاری‌ و جان‌فشانی آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی، دولتمردان درراستای التیام دردهایشان گامی مثبت بردارند.
وی افزود: در حال حاضر جانبازان به دو دسته تقسیم شدند به طوری که یک عده به‌ دلیل داشتن شرایط مورد نیاز زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند ولی یک عده دیگر به ‌دلیل عدم حصول شرایط  لازم از استفاده کردن خدمات بنیاد شهید بازماندند بر این ‌اساس وضعیت معیشتی همه جانبازان یکسان نیست.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم سردشت و پیرانشهر در مناطق مرزی ساکن هستند بیش از سایر مناطق کشور در بحبوحه جنگ تحمیلی از حمله‌های ضربتی دشمنان آسیب دیدند که این صدمه‌ها اعم از جسمی و روحی است حتی شهر محل زندگی آنها به‌طور جدی خسارت دید.
وی در ادامه گفت: ناراحتی‌های جسمی و روحی جزو جدانشدنی از زندگی جانبازان است به ‌طوری که استفاده از امکانات پزشکی درد آنها را فقط برای مدت کوتاهی تسکین می‌دهد بر این اساس انتظار می‌رود دولت با تخصیص اعتبارات جهشی در راستای توسعه و ساماندهی مناطق مرزی اقدام کند تا جانبازان با سکونت در فضایی مناسب و آباد تا حدودی بر محنت‌های روحی و جسمی خود غلبه کنند.
این مسئول با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران سرمایه‌های معنوی وطن‌مان هستند، تصریح کرد: قلب و روح این افراد از مفاهیمی ارزشمند مانند عشق به هم‌وطن، میهن‌پرستی و ... آکنده است بر این ‌اساس باید از طریق معرفی کردن آنها به نسل جدید و تشریح فداکاری‌هایشان، کشور را در مقابل تهدیدهای دشمنان برای همیشه بیمه کنیم.
پرتویی با تاکید بر لزوم عیادت از جانبازان، یادآوری کرد: باید تکریم و گرامیداشت مقام والای جانبازان در سرفصل برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس قرار گیرد تا اینکه بر اثر گذشت زمان و فاصله گرفتن از سال‌های دفاع مقدس این قشر از جامعه مورد غفلت قرار نگیرند.
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول