اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

دبیر کل جنبش آزادگان بحرین در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد؛

نقش ایران در بیداری اسلامی/ تداوم انقلاب بحرین تا تحقق پیروزی

خبرگزاری فارس: دبیر کل جنبش آزادگان بحرین با بیان اینکه پیروزی مقاومت‌های اسلامی لبنان و فلسطین بر رژیم صهیونیستی باعث افزایش اعتماد به نفس ملت‌های مسلمان شد، به تشریح نقش انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در بیداری اسلامی ملت‌های منطقه پرداخت.

نقش ایران در بیداری اسلامی/ تداوم انقلاب بحرین تا تحقق پیروزی
"سعید شهابی" دبیر کل جنبش آزادگان بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل فارس با بیداری اسلامی خواندن تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بر لزوم تفکیک و جداسازی بیداری امروزی ملت‌ها و بیداری آنها در گذشته تاکید کرد و گفت : باید میان بیداری اسلامی کنونی که در قرن 21  رخ داده و جنبش های اسلامی سابق تمایز قائل شویم زیرا این بیداری پس از گذشت دهه‌ها استعمار غرب و سقوط حکومت بزرگ عثمانی تحت سلطه داشت اتفاق افتاد.

جستجوی ریشه‌های بیداری اسلامی امروز در گذشته‌های دور

وی ریشه آغاز بیداری اسلامی امروز ملت‌ها را در گذشته‌های دور جستجو می‌کند و با بیان اینکه شاید بتوان ریشه این بیداری اسلامی را در اوایل قرن گذشته به خصوص پس از سقوط امپراتوری عثمانی و احساس نیاز به احیای مجدد اسلام جست‌وجو کرد؛ افزود: بی‌شک بزرگانی مانند سید جمال الدین اسدآبادی ومحمد عبده و همچنین حسن البنا در جماعت اخوان المسلمون در پایه ریزی این تحولات نقش داشته اند. اما نباید نقش انقلاب اسلامی ایران در نیمه قرن گذشته را فراموش کرد.

انقلاب ایران فصل تازه‌ای را در بیداری اسلامی باز کرد

این معارض بحرینی افزود : ابتدای بیداری اسلامی در دهه ی 70 و ابتدای دهه ی 80با سازمان های سرّی اسلامی شکل گرفت. این ها حرکت هایی بسیار ابتدایی و جرئی بود اما پس از آغاز انقلاب اسلامی در ایران این حرکت‌ها فصلی تازه را فراروی خویش یافتند و بیداری اسلامی از حالت انحصار در میان تعداد محدودی از افراد نخبه جامعه به پدیده ‌ای اسلامی و فراگیر و مردمی تبدیل شد.

ملت‌ها هیچ راهی جز روی آوردن به ایدئولوژی اسلامی ندارند

وی با بیان اینکه امت اسلامی امروزه به این نتیجه رسیده که بجز تکیه بر اسلام و ایدئولوژی اسلامی راه حل دیگری برای مشکلات خود پیش رو ندارد، افزود: برخی از ملت‌های مسلمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دریافتند که بازگشت به اسلام همان بازگشت به اصل و ریشه است و پس از آن که به دنبال یک اصل واحد بودند بدین نتیجه رسیدند که این اصل چیزی جز اسلام نیست و این دین است که هویت اصلی ما را تشکیل می‌دهد.

نقش انقلاب ایران و مقاومت اسلامی در بیداری اسلامی

شهابی در پاسخ به سئوالی درباره نقش مقاومت اسلامی در بیداری اسلامی در منطقه گفت: در هر جنبش و انقلابی عوامل متعدد و گوناگونی دخیل است و بدون شک پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه بر صهیونیست‌ها باعث شادی و امیدواری بسیاری از مستضعفان در مبارزه با دشمن تا دندان مسلح شد. همچنین پایداری غزه در سال 2008 و 2009 سبب بازگشت اعتماد به نفس ملت‌ها گشت.
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) گفت: پس از سقوط شاه ایران بسیاری اعتقاد پیدا کردند که می توان ستمگران را به خاک کشاند و سلطه ی آنان بر مردم ازلی و ابدی نیست.بی شک پیروزی مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان نقشی کلیدی در تقویت روحیه ی جوانان و تشویق آنان به مبارزه با طاغوتیان مستبد و شکست آنان داشته است.

شکست آل خلیفه در برابر اراده انقلابیون بحرین

این فعال سیاسی بحرینی مقیم لندن با اشاره به اشغال کشورش توسط نیروهای عربستان سعودی و سرکوب معترضان به دست نیروهای ریاض، بر لزوم پایان دادن اشغالگری در منامه تاکید کرد و گفت : خروج نیروهای موسوم به "سپر الجزیره" از بحرین دیر یا زود باید اتفاق بیفتد ولی نکته مهم ورود این نیروها به کشور آبروی نداشته خانواده حاکم در بحرین را رسوا کرده و قدرت آنها در کنترل اوضاع داخلی و منفور بودن آنها نزد مردم را بیش از پیش برملا ساخت.
وی با اشاره به هراس خاندان آل خلیفه و آل سعود از قیام مسالمت آمیز ملت بحرین تاکید کرد که رژیم حاکم بحرین با وجود قتل عام، تخریب مساجد، توهین به مقدسات و تخریب دارایی های مردم در برابر ملت و انقلابیون شکست خورده است و شاهد این مدعا یاری گرفتن از بیگانگان برای مقابله با مردم است.

تداوم انقلاب یحرین تا رسیدن به اهداف نهایی

این فعال سیاسی مقیم لندن تاکید کرد که انقلابیون بحرین انقلاب خود را تا سر منزل مقصود ادامه می‌دهند و به هیچ روی اجازه نمی‌دهند که بیگانگان در کشورشان حکومت کنند یا نظام حاکم را در سرکوب خواسته‌های مردم یاری دهند.
شهابی با تاکید بر اینکه ملت بحرین توان پاسداری از خاک خود را دارد، افزود: اجازه نمی‌دهیم که آل خلیفه کشورش را تقدیم بیگانگانی چون عربستان سعودی کند حتی اگر باز هم نیروهایی از اردن و عربستان سعودی برای سرکوب تظاهرات مردمی وارد کند.
وی در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت رهبران معارضان بحرینی و نحوه برخورد حکومت با آنها گفت: همه دوستان ما از جمله شیخ المشیمع، المقداد، عبدالجلیل السنکیس و سایر رهبران مخالف منامه در حال حاضر در زندان به سر می برند و اطلاعات دریافتی ما از شکنجه آنها توسط نیروهای امنیتی حکایت دارند و محاکمه آنها در جریان است.
 
انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول