اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

امام جمعه‌ نجف اشرف با انتقاد از مواضع دوگانه آمریکا:

گوش آمریکا و ناتو در قبال انقلاب مردم بحرین و یمن ناشنوا است

خبرگزاری فارس: خطیب نجف اشرف برخورد دوگانه‌ آمریکا در قبال رخدادهای منتطقه‌ را به‌ شدت محکوم کرد و گفت: ناتو و آمریکا از یک طرف به‌ طور کامل از انقلاب لیبی حمایت میکنند و از طرف دیگر گوش آنها در قبال خواست‌های ملت یمن و بحرین ناشنوا شده‌ است.

گوش آمریکا و ناتو در قبال انقلاب مردم بحرین و یمن ناشنوا است
به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در نجف اشرف ، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه امروز که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد ، به‌ شدت از عملکرد ناتو و آمریکا در قبال انقلاب های مردم  منطقه‌ انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: آمریکا و ناتو با سلیقه‌ای برخورد کردن با انقلاب های منطقه‌ای ، عملا اثبات کرده‌اند که‌ به‌ دنبال آزادی ملت ها نیستند ، از یک طرف به‌ طور کامل از انقلاب لیبی حمایت میکنند اما گوش آنها در قبال خواست های ملت بحرین و یمن ناشنوا شده‌ است.

انقلاب‌های منطقه "بیداری اسلامی" است / تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران

خطیب جمعه‌ نجف اشرف ضمن تاکید بر اسلامی بودن تمامی انقلاب های منطقه‌ ، از تلاش ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در قبال بیداری اسلامی تشکر کرد و گفت: انقلاب هایی که‌ هم اکنون در سطح منطقه‌ شاهد آن هستیم ، به‌ طور کامل یک بیداری و انقلاب اسلامی است نه‌ عربی.

وی افزود: جا دارد از تلاش مقامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت علنی و آشکار از این انقلاب ها و همچنین برگزاری همایش بیداری اسلامی در تهران ، تشکر کنیم.

کشور مستقل فلسطین حق مشروع ملت فلسطین است

قبانچی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل حکومت مستقل فلسطین حمایت کرد و گفت: داشتن یک کشور مستقل و عضویت آنها در سازمان ملل ، حق مشروع ، قانونی و شرعی ملت بزرگ فلسطین است ، واجب هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از جهان است که‌ از این حق مشروع دفاع کند.

آمریکا و اسرائیل مانع اصلی تشکیل کشور مستقل فلسطین هستند 

 خطیب جمعه نجف اشرف تلاش های آمریکا برای ایجاد مانع بر سر تشکیل دولت مستقل فلسطین را محکوم کرد و افزود: آمریکا  و اسرائیل مانع اصلی تشکیل دولت فلسطین هستند ، این تلاش ها از سوی هر مسلمانی محکوم است.

گروههای سیاسی عراق وحدت خود را حفظ کنند

سید صدرالدین قبانچی همچنین از گروهای سیاسی عراق خواست اتحاد خود را در مقابل دشمنان کشور حفظ کنند و اختلافات را نیز از طریق گفت‌‌وگو حل کنند.

انتهایی پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول