اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هدایتخواه:

مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل شجاعانه بود

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس با شجاعانه توصیف کردن مواضع رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل مواضع خوبی داشت.

مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل شجاعانه بود
ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با شجاعانه توصیف کردن مواضع رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سازمان ملل مواضع خوبی داشتند و نطق خوبی ایراد کردند.
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال وی مثل همیشه نگاه عدالت‌محور و حق‌طلبانه نظام را نسبت به مسائل جهانی عنوان کردند.
این نماینده اصولگرای عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی این نطق را کیفر خواستی علیه نظام سلطه دانست و گفت: نطق رئیس‌جمهور نوعی زیر سئوال کشیدن مجموعه رفتارهای نظام سلطه در سطح جهانی بود.
هدایتخواه تصریح کرد: رئیس‌جمهور به دلایل ناکارآمدی نظام مدیریتی فعلی جهان به ویژه سازمان ملل متحد اشاره کرد و راه‌کارهای خوبی نیز برای بهبود این مدیریت آشفته جهانی ارائه داد.
وی به نوعی خلاء در سخنان احمدی‌نژاد در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور می‌توانست به صورت واضح و پررنگ‌تر بیداری اسلامی در منطقه را تبیین کرده و نقش آمریکا در این تحولات را بازگو کند.
عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اضافه کرد: رئیس‌جمهور باید به عنوان زبان گویای ملت‌های مسلمان از این تریبون جهانی استفاده می‌کرد و فریاد حق‌طلبانه کشورهای منطقه را که علیه استکبار جهانی قیام کرده‌اند به گوش جهانیان می‌رساند.
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان یک شهروند این کشور از رئیس‌جمهور خودم این انتظار را داشتم که قوی‌تر به این موضوع می‌پرداخت همچنان که معتقدم این موضوع نیز به صورت کامل در نطق رئیس‌جمهور فراموش نشده بود ولی در حد مورد انتظار پررنگ نبود.
وی در زمینه برخی موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط بین آمریکا و کشورمان نیز اظهار داشت: مطالبی را از برخی سایت‌ها خواندم و پیامک‌هایی نیز به دست ما رسید که امیدوارم این موضوعات مطرح شده شایعه‌ای بیش نباشد.
هدایتخواه افزود: اگر رئیس‌جمهور چنین مطالبی را گفته باشد نوعی عدول از مواضع نظام جمهوری اسلامی در را رابطه با آمریکا بوده که خوشایند و منطقی به نظر نمی‌رسد.
عضو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند ما این قطع رابطه را جشن می‌گیریم چرا که دستاوردهای زیادی برای این کشور و ملت داشته است.
هدایتخواه ادامه داد: یکی از وجوهی که موجب شده ایران اسلامی به عنوان یک الگو در منطقه مطرح شود و ملت‌ها نیز به ما اقتدا کنند همین مبارزه و ایستادگی در مقابل آمریکاست.
نماینده اصولگرای مجالس هفتم و هشتم از مواضع ضد آمریکایی رئیس‌جمهور در مقاطع مختلف سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در همین نطق مجمع عمومی سازمان ملل نیز مواضع ضد آمریکایی ایشان مشخص شد.
هدایتخواه با اظهار امیدواری دوباره از اینکه رئیس‌جمهور چنین سخنانی را در رابطه با آمریکا به میان نیاورده باشد، تاکید کرد: ابراز چنین مواضعی از رئیس‌جمهور بسیار دور از انتظار است که ما نیز بی‌صبرانه منتظر خبر واقعی درباره شایعه بودن آن هستیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول