اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشتخوار:

قهرمانی در ورزش بهانه‌ گذشتن از ارزش‌ها نشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشتخوار گفت: قهرمان شدن نباید بهانه برای گذشت از ارزشَ‌های دینی و مبنایی باشد.

قهرمانی در ورزش بهانه‌ گذشتن از ارزش‌ها نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، حجت‌الاسلام محمد کازری ظهر امروز در جمع ورزشکاران و در حضور مدیرکل تربیت‌بدنی خراسان رضوی و مسئولان اجرایی رشتخوار اظهار داشت: ورزش ارزش است در صورتی که بازی و خود ورزش  هدف نباشد.
وی گفت: قهرمان شدن نباید بهانه برای گذشت از ارزشَ‌های دینی و مبنایی باشد.
امام جمعه رشتخوار با اشاره به اینکه  پرورش روح و جسم در اسلام مورد توجه است افزود: ورزش زمینه‌ساز کار جمعی و رفع بسیاری از استرس‌ها، اضطراب‌ها و خستگی‌هاست و موجب نشاط و شور و سلامت فردی و اجتماعی است.
کازری خاطرنشان کرد:فراموش اخلاق از آسیب‌های جدی در مسئله ورزش است و پرونده ورزش باید مجدد بازخوانی شود.
وی در ادامه به بحث ورزش در رشتخوار پرداخت و گفت: سال‌هاست که جوانان این شهرستان فاقد استخر شنا هستند و این پروزه سفر رئیس‌جمهور هنوز روی زمین مانده و افتتاح نشده و نیمه‌کاره رها شده است که باید از این روند خارج شود.
وی خواستار توجه مسئولان ورزشی استان به رفع کمبود نیروی تربیت‌بدنی و معلم ورزش در مدارس این شهرستان شد و افزود: باید زنگ ورزش از حالت زنگ بیکاری .و تعطیلی ان خارج شود و به‌عنوان یک زنگ اموزشی مدنظر قرار گیرد.
این مسئول در شهرستان خواستار توجه جدی به ورزش جوانان روستایی در این شهرستان شد و گفت: چرا سهم ورزش روستا در استان ناچیز است گرچه بسیاری از نخبه‌گان ورزشی از همین زمین‌های خاکی و روستاهای محروم برخواسته‌اند.
کازری با تاکید بر تهذیب تحصیل و ورزش خواستار توجه جدی مسئولان به ورزش دو چرخه‌‍زسواری و کوهنوردی در یان شهرستان شد.
فرماندار رشتخوار هم در این جلسه گفت:80 درصد جمعیت شهرستان رشتخوار را روستاییان تشکیل می‌دهد و گرایش اکثر جوانان به ورزش‌های رزمی و کشتی است.
هاشم جنگی بیان کرد: به برکت خدمات دو لت نهم و دهم این شهرستان در حال حاضر دارای 5 فضای سالن سرپوشیده ورزشی و 5 زمین روباز ورزشی است که که در مجموعه بالغ بر 6 هزار متر فضای ورزشی در این شهرستان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای جمعیت 65 هزار نفری رشتخوار کمتر از 12 سانتیمتر فضای ورزشی وجود دارد که در 65 روستای این شهرستان فقط سه سالن ورزشی وجود دارد.
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول