اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بندرعباس:

تقوا دلیل ماندگاری مسئولان در افکار عمومی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بندرعباس بدون اشاره به نامی خاص، گفت: مسئولان و مدیران بدانند که تقوا و درستی مهم‌ترین علل ماندگاری آنها در پست و سمت و افکار عمومی است.

تقوا دلیل ماندگاری مسئولان در افکار عمومی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بخش‌هایی از خطبه 191 امیرالمومنین در مورد اهمیت تقوی، اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که برای حفظ خود باید تقوا داشته باشند نه اینکه با بی‌تقوایی به جناح‌های سیاسی، اقوام و اطرافیان خود برای ادامه کار و توجیه روی بیاورند.
وی با بیان اینکه باید از هر کاری که سبب تفرقه در جامعه می‌شود، پرهیز کرد، افزود: جامعه اسلامی با تقوا و پرهیز از کارهای نادرست است که می‌تواند سرافراز باشد.
امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، ادامه داد: هر چه از دفاع مقدس گفته شود کم است چرا که در جنگ هشت ساله عنایات خداوندی به طور تمام و کمال متوجه ملت ایران بود.
فروزان‌نژاد بیان کرد:‌ نویسندگان، قلم به دستان، فیلم سازان و صاحبان فکر و اندیشه هنوز آنگونه که باید نتوانسته‌اند در باب دفاع مقدس حق مطلب را ادا کنند.
وی همچنین با بیان اینکه در طول تاریخ3 هزار و 400 ساله دنیا مردم جهان تنها 250 سال در صلح زندگی کرده‌اند، بیان داشت: در این مدت 14 هزار و 500 جنگ رخ داده که از قرن 14 میلادی تاکنون 101 میلیون نفر در جنگ‌ها کشته شده‌اند.
به گفته خطیب جمعه بندرعباس جنگ عراق با ایران طولانی‌ترین جنگ تاریخ است.
وی با اشاره به ابعاد و گستردگی جنگ ایران و عراق به موقعیت و وضعیت عراق در زمان حمله اشاره کرد و افزود: ذخیره ارزی عراق در زمان حمله 30 میلیارد دلار بود که کشورهای عربی و غربی نیز در طول جنگ 200 میلیارد دیگر به صدام کمک کردند.
فروزان‌نژاد اضافه کرد: با این تفاسیر و وضعیت آن سال‌های ایران، تلفات وارده چه در بعد جانی و چه در بعد زیرساختی از طرف  ایران به عراق بیشتر بود.
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد کل خساراتی که در جنگ توسط رژیم بعث عراق به ایران وارد شد برابر یک هزار میلیارد دلار که به اندازه 70 سال بودجه کشور است، می‌رسد.
این مسئول یادآور شد: از این روست که نباید از کنار دفاع مقدس بی‌تفاوت رد شد.
فروزان‌نژاد افزود: کسانی که نمی‌دانند دفاع مقدس چه دستاوردهایی برای ایران داشته باید به سخنان امام خمینی در مورد دفاع مقدس رجوع کنند.
وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی اظهار امیدواری کرد که تمام کلاس‌های درس در کشور به سنگر مبارزه علیه استکبار جهانی تبدیل شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول